ارائه‌ی محصولی کاملا جدید به مشتری‌ها می‌تواند راهی فوق‌العاده برای تمایز باشد، اما تغییر چیزی که می‌فروشید لازم نیست، بلکه تنها نام آن را تغییر دهید. شرکت غذای تایسون که دومین شرکت بزرگ فرآوری و فروش مرغ و گوشت گوساله در جهان است، شروع به فروش مرغ‌هایی کرد که کوچک‌تر از اندازه‌ی متوسط بودند. آنها اگر نام این مرغ‌ها را «مرغ مینیاتوری» می‌گذاشتند، احتمالا مشتری‌ها تمایلی به خرید‌شان پیدا نمی‌کردند. در عوض، نام «جوجه» را برای آن انتخاب کردند که با استقبال خوبی مواجه شد.

۱۰. تعریف داستان ضعف و آغاز کار برند

بسیاری از مشتری‌ها عاشق داستان‌هایی هستند که شما در آنها بسیار ضعیف بوده‌اید و می‌توانند از طریق این داستان‌ها که شبیه داستان «داوود و جالوت» است، با شما ارتباط برقرار کنند. تأکید بر شرایط تحقیرآمیز شروع کار برند‌تان می‌تواند به شما در ایجاد تمایز کمک کند؛ به‌ویژه زمانی که رقبای شما تأکید می‌کنند که بهترین و اولین شرکت‌ها بوده‌اند. مثال‌هایی از داستان‌های موفق مؤسسان برند‌ها که کمی جنبه‌ی تحقیرآمیز داشته باشند، عبارت‌اند از داستان آب‌میوه‌ی ناتوکت که «تنها یک مخلوط‌کن و رؤیایی بزرگ در سر» داشته است و داستان مدیرعامل آمازون، جف بزوس که «هرچیزی را که در انبار داشته است» به‌فروش گذاشته است. ریچارد برنسون برند ویرجین را با روش «داوود و جالوت» همراه کرده‌ و توانسته است رقبای بزرگش را به‌چالش بکشد و خود را به‌عنوان قهرمان مشتری‌ها مطرح کند.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *