آخرین و هشتمین مانع آزمایش ناکارآمد تبلیغ توسط شرکتهای تحقیقاتی است. روشهای تست تبلیغات معمولا به بازارهای اندکی محدود میشوند؛ بنابراین امکان ارائهی نمونهی کارآمد را ندارند. برخی روشهای دیگر هزینهی بالایی دارند. مؤسسههای تحقیقاتی تنها از یک یا دو روش ساده استفاده میکنند که بسیاری از متغیرهای مهم را در بر نمیگیرند. مثلا سالها بر سر اینکه شاخصهای متقاعدسازی مهمتر هستند یا شاخصهای یادآوری بحث میشد؛ اما حقیقت این است که با اینکه هر دو شاخص مهم هستند، هیچ یک به تنهایی یا ترکیبشان با یکدیگر برای سنجش اثرگذاری تبلیغات کافی نیستند. برای سنجش اثرگذاری تبلیغات باید متغیرهای متعدد و گوناگونی همزمان ارزیابی شوند.
منبع : chetor.com
دیدگاهتان را بنویسید