تا به حال شده محصولی را در وب‌سایتی ببینید و خرید هم نکنید، اما بعد همین‌طور که در اینترنت می‌چرخید، آن را دوباره در وب‌سایت‌های مختلف ببینید؟ چند بار شده قصد خرید از وب‌سایتی را داشته‌اید، اما بعد پشیمان شده‌اید، ولی به هر وب‌سایت دیگری که رفته‌اید، همان پیشنهاد را در گوشه‌وکنار دیده‌اید؟ این شکل از تبلیغات آنلاین، به هدفگیری مجدد یا ریتارگتینگ (Retargeting) معروف است.

ریتارگتینگ استراتژی تبلیغاتی‌ای است که از داده‌های وب‌گردی شما که در قالب کوکی (Cookies) حفظ می‌شوند، استفاده می‌کند تا به کاربران یادآوری کند که هنوز هم می‌توانند محصول یا خدمتی را که قبلا نگاهی به آن انداخته‌اند خریداری نمایند. اگر کاربری به محصولات یا خدمات شما علاقه نشان داده، اما هنوز برای خریدش قانع نشده، ریتارگتینگ می‌تواند با نمایش تبلیغات در سایر وب‌سایت‌ها، او را جذب کند تا خرید را انجام بدهد.

استراتژی اختصاصی

ریتارگتینگ یکی از بهترین روش‌های تبلیغ آنلاین برای تبلیغ‌کننده‌های کوچک و بزرگ است. بهترین نکتهٔ این روش تبلیغاتی، این است که می‌توانید پیام را طوری اختصاصی کنید که درصد بازگشت مشتریان بالقوه‌تان را افزایش بدهد.

اما تبلیغ‌کننده‌ها باید با دقت از این روش استفاده کنند، چون استفادهٔ نادرست از ریتارگتینگ اغلب تصویری منفی از برند ارائه می‌دهد، انگار که قصد تجاوز به حقوق کاربر یا اذیت و آزار او را دارد. تحقیق کنید که کدام دسته از کاربرها احتمال بیشتری دارد که پس از تبلیغات بازاریابی مجدد، بازگردند و خرید خود را انجام بدهند. ممکن است به دسته‌بندی خاصی از محصولات برسید.

پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت بهترین جا برای شروع است. در اینجا می‌توانید به مشتری‌های بالقوه‌ای دست یابید که قبلا علاقهٔ فراوان خود را به محصول یا خدمات شما نشان داده‌اند. یکی از بهترین امکانات این شبکه، قابلیت‌های دسته‌بندی مخاطبانش است که اجازهٔ هدف‌گیری رفتاری، جغرافیایی و …. را برای شما فراهم می‌کند. البته اگر خدمت یا محصولی برای فروش دارید پیشنهاد می‌کنیم از بخش ریتارگتینگ محصول کمک بگیرید که با توجه به تحلیل رفتار کاربران وب‌سایت‌ شما، محصولاتی که قبلا مشاهده کرده‌اند را به همراه بهترین محصولات مشابه به آنها نمایش می‌دهد.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *