به تجربیات مشتریان توجه کنید
امروزه مشتریان بر مبنای طیف گستردهای از الگوها و خط مشیها رفتار میکنند. برای حفظ رقابتپذیری، راهبرد بازاریابی شما باید این قابلیت را تشخیص دهد و خود را با آن همگام بسازد.
بنا بر نظر کارشناس بازاریابی، پیتر اشمیت (Peter Schmitt)، بهترین روش، خدمت به مشتری بر مبنای راهبردی یکپارچه است که روشهای سنتیِ بازاریابیِ مستقیم و دادههای مراکز ارتباط با مشتریان را با هم ترکیب کند. این روش، از تحلیل دادهها، راهبردهای بازاریابی شخصیسازی شده و تجارت الکترونیک بهره میگیرد و هدفش ایجاد تعاملات بهنگام و شخصیشده با مشتری با استفاده از همهی مجراهای موجود است.
پیرو گفتهی اشمیت، با این کار در هر نقطهی تماس و در هر ارتباط با مشتری، به شکلی رودررو و به شیوه ای درست و اصولی از تجربیات مشتریان آگاه میشوید.
دیدگاهتان را بنویسید