«شغل شما چیست؟» این سوال سادهای است که تقریبا در هر جلسهی معارفهای از شما پرسیده میشود. اگر به سرعت جواب دهید «من کارآفرین هستم.» که کمی آبکی و مبهم است، یا بگویید «یک کسبکار کوچک را اداره میکنم.» که افراد را یاد یک دفتر کار فیزیکی میاندازد، در واقع خودتان را از تبلیغ کسبوکارتان در حین گفتگو محروم کردهاید.
به جای آن، روایتی از راهاندازی کسبوکارتان برای دیگران تعریف کنید که شما را از سایر کسبوکارهای مشابه متمایز میکند. آیا شما با هر فروش در کارتان مبلغی را صرف هدف خاصی میکنید؟ اگر اینطور است به این موضوع اشاره کنید. آیا درست وقتی در زندگیتان با مشکل خاصی روبهرو شدهاید ایدهی این کسبوکار به سرتان زده است؟ اشاره به آن اتفاق ممکن است برای کسانی که آن را میشنوند الهامبخش باشد.
در میان گذاشتن «چرا»ی اصلی در کنار داستان به وجود آمدن استارتاپ شما، کسبوکارتان را برای دیگران به یادماندنیتر خواهد کرد، به علاوهی اینکه چنین موضوعی مردم را در محافل بیشتر جذب خواهد کرد.
دیدگاهتان را بنویسید