شرکت‌های فروش مستقیم محصولات یا خدمات بسیار متنوعی، از لوازم بهداشتی و آرایشی گرفته تا پوشاک و لوازم آشپزخانه، ارائه می‌دهند. اغلب افراد دست روی چیزی می‌گذارند که خودشان نیز از آن استفاده می‌کنند یا به‌نوعی با آن آشنایی دارند. پس به دنبال محصول یا خدماتی بگردید که به آنها علاقه‌مند هستید. اگر خودتان به کارایی و فایده‌ی چیزی که می‌فروشید، قلبا باور نداشته باشید، به‌سختی می‌توانید آن محصول یا خدمات را به مردم بفروشید یا نمایندگان دیگری را به شرکت معرفی کنید.

۲. انتخاب شرکت ارائه‌دهنده‌ی محصول یا خدمات

شرکتی را انتخاب کنید که محصول یا خدمات مورد علاقه‌تان را داشته باشد. به وب‌سایت شرکت انتخابی سر بزنید. اگر امکانش بود، در یکی از گردهمایی‌های نمایش و معرفی محصولات یا خدمات‌شان ثبت‌نام و شرکت کنید. درصورتی‌که انتخاب‌تان درمورد محصول یا خدمات و شرکت ارائه‌دهنده درست باشد، احتمال موفقیت‌تان افزایش خواهد یافت.
حتما بخوانید: پیاده‌سازی استراتژی فروش متقاطع با ۱۰ روش کاربردی

۳. تحقیق درمورد هرگونه اطلاعات منفی درخصوص شرکت انتخابی

درمورد پیشینه‌ی فعالیت‌های شرکت انتخابی‌تان و نظرات مشتریان‌شان تحقیق کنید. ببینید که آیا هیچ شکایتی علیه این شرکت پیدا می‌کنید یا خیر. چنانچه شکایتی پیدا کردید، سعی کنید بفهمید که ماهیت و محتوای آن چه بوده و شرکت چگونه با این چالش برخورد کرده است. همچنین ببینید که دیگران چه نظری درمورد این شرکت دارند. حتی می‌توانید با نمایندگان فروش سابق یا فعلی شرکت درمورد تجربه‌شان در این شغل گفت‌وگو کنید. البته، از طریق جست‌وجوی آنلاین نیز می‌توانید به‌ بسیاری اطلاعاتی که شاید جنبه‌ی منفی داشته باشند، پی ببرید.

۴. تحقیق درمورد فعالیت‌ها و سوابق کاری شرکت انتخابی

فعالیت‌ها و سوابق کاری شرکت انتخابی‌تان را به‌دقت مطالعه کنید. مثلا ببینید که فعالیت تجاری این شرکت از چه سالی آغاز شده است. درمورد تعداد توزیع‌کنندگان، میانگین درآمد توزیع‌کنندگان و نیز نرخ ترک شغل توزیع‌کنندگان تحقیق کنید. بروشور محصولات شرکت را بخوانید و همچنین درمورد ابزارهای بازاریابی و قراردادهایی که با توزیع‌کنندگان به امضا می‌رسد، اطلاعات کسب کنید. ضمنا توصیه می‌شود که اگر توانستید، صورت‌های مالی شرکت را در پنج سال گذشته مطالعه کنید.

۵. همه‌ی سؤالات‌تان را درمورد شرکت بپرسید

در زمان مذاکره، هر سؤالی که دارید حتما بپرسید تا از سیاست‌ها و رویه‌ی کاری شرکت مطمئن شوید. چنانچه قرار است توسط شخص دیگری به‌عنوان نماینده‌ی فروش معرفی شوید، آن شخص باید بتواند پاسخ سؤالات‌تان را بدهد. درصورت نیاز می‌توانید با دفتر مرکزی شرکت تماس بگیرید. هر شرکت معتبری از اینکه پاسخگوی سؤالات‌تان باشد، حتما خوشحال خواهد شد.

۶. تحقیق درمورد سیاست بازپس‌گیری محصولات فروخته‌نشده

باید بدانید که به‌ویژه اگر روزی تصمیم به ترک شغل‌تان بگیرید، آیا شرکت حاضر است که محصولات فروخته‌نشده را از شما پس بگیرد یا خیر. ضمانت بازپس‌گیری ۹۰ درصد محصولات فروخته‌نشده‌ی سالم خیلی به نفع‌تان خواهد بود. همچنین درمورد فرصت‌هایی که امکان خرید در حجم بالا را فراهم می‌کنند، پرس‌وجو کنید تا بتوانید با استفاده از این فرصت‌ها امتیازتان را افزایش بدهید یا تخفیف‌های ویژه دریافت کنید.

۷. آگاهی از طرح درآمدزایی شرکت

طرح درآمدزایی هر شرکتی با شرکتی دیگر متفاوت است. پس اطمینان حاصل کنید که طرح درآمدزایی شرکت انتخابی‌تان را به‌درستی درک کرده باشید. درست مثل سایر شیوه‌های خرده‌فروشی، قرار است که یک بازار فروش ایجاد کنید و محصولات یا خدماتی را در معرض فروش قرار بدهید که از کیفیت بالا و قیمت رقابتی برخوردار باشند و نیز در مقادیر کافی و معقول به فروش برسند. یادتان باشد که درآمدتان فقط نباید به کمیسیون حاصل از معرفی توزیع‌کنندگان جدید محدود شود. با همه‌ی این اوصاف، فقط زمانی به‌عنوان نماینده‌ی فروش یک شرکت مشغول به کار شوید که از انتخاب‌تان مطمئن باشید.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *