محصولاتی بخرید که امکان فروش آن‌ها با نام برندتان وجود داشته باشد

برخی تولیدی‌های به شما این امکان را می‌دهند که لیبل یا برند خود را بر محصولات تولیدی بگذارید. اگر قصد راه‌اندازی و معرفی برندی جدید داشته باشید، این روش، کم‌هزینه‌ترین روش ممکن برای شما خواهد بود و در تولید محصولات زیبایی، مراقبت‌های پوستی، آرایشی و بهداشتی و برخی انواع خوراکی‌ها بسیار پرطرفدار است.

محصولاتی را بفروشید که مستقیما از انبار عرضه‌کننده برای خریدار ارسال می‌شود

از این روش با نام دراپ‌شیپینگ (Drop Shipping) یاد می‌شود و یکی از کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی است. با استفاده از این روش از خرید کالا یا انبار کردن آن بی‌نیاز می‌شوید. زمانی که با این روش محصولی به فروش می‌رسانید، عرضه‌کننده‌ای که از قبل با او هماهنگ شده‌اید، محصول را برای خریدار ارسال می‌کند و تنها در آن زمان است که باید معادل قیمت عمده‌فروشی محصول به عرضه‌کننده هزینه پرداخت کنید. مشخصا سودی که با استفاده از این روش حاصل می‌شود، در مقایسه با خرید کالا و انبار کردن آن به وسیلهٔ خودتان کمتر خواهد بود.

کالاها را با استفاده از تولید بر اساس تقاضا یا سفارش بفروشید

این کار یکی از روش‌های دراپ‌شیپینگ است و در آن، عرضه‌کنندهٔ محصول که از قبل مشخص شده است، پس از دریافت سفارش مشتری، محصول درخواستی را تولید می‌کند و برای او ارسال می‌کند. ازجمله محصولاتی که قابلیت فروش با استفاده از چاپ بر اساس تقاضا را دارند می‌توان به پیراهن، لیوان، جواهرات، بالش و بسیاری محصولات دیگر اشاره کرد (خود مشتری طرحی که قرار است روی محصول چاپ شود را انتخاب می‌کند). اگر خودتان اقدام به تولید این محصولات کنید، مشخصا سود بیشتری به‌ازای هر محصول دریافت خواهید کرد، اما راه‌اندازی کارگاه تولیدی هم هزینه‌های نسبتا زیادی به همراه دارد و انتخاب از میان این روش‌ها به سرمایه و نیازهای شما بستگی دارد.

محصولات دیجیتال را به‌وسیلهٔ دانلود بفروشید

ازجمله محصولات دیجیتال می‌توان عکس و کارهای هنری، تم‌های وب‌سایت، موسیقی، پادکست‌های آموزشی یا سرگرمی، کتاب‌های الکترونیکی و فایل‌های ویدئویی را نام برد. می‌توانید این گونه محصولات دیجیتال را تولید کنید و بر روی وب‌سایتی قرار بدهید که قابلیت دانلودشان در آن وجود داشته باشد. مشتری، پس از آنکه هزینهٔ لازم برای فایل مورد نظرش را پرداخت کند، قابلیت دانلود آن را خواهد داشت. البته می‌توانید محصولات دیگران را هم به فروش برسانید؛ تنها کافی است بر سر درصد همکاری‌تان به‌ازای فروش محصولات به توافق برسید.

همان گونه که مشاهده می‌کنید روش‌های بسیاری برای فراهم کردن کالاهای مورد نیاز برای فروش اینترنتی وجود دارد. انتخاب از میان آن‌ها، به اهداف و سرمایهٔ اولیه‌تان بستگی دارد. اگر سرمایهٔ چندانی ندارید و می‌خواهید کمی به میزان آن بیفزایید، می‌توانید از روش‌های دراپ‌شیپینگ یا فروش کالاها با استفاده از چاپ بر اساس تقاضا استفاده کنید. اگر می‌خواهید برند خودتان را معرفی کنید، بهتر است از محصولاتی که قابلیت فروش با برند شما را دارند استفاده کنید. اگر هم احساس می‌کنید سرمایهٔ کافی برای شروع کار در اختیار دارید، کار بررسی و تحقیقات دربارهٔ عمده‌فروشی‌های موجود در بازار را شروع و از میان آن‌ها یکی را انتخاب کنید.

اگر محصولاتی که انتخاب می‌کنید بسته به تقاضای مشتری‌هاست (در واقع منظور محصولاتی است که تقاضای بیشتری برای‌شان وجود دارد)، نباید فراموش کنید که این کار، روندی مداوم دارد و باید مرتب مسائل مختلف را مدنظر قرار بدهید. با انجام تحقیقاتی جامع و مناسب دربارهٔ محصولات می‌توانید راجع به محصولاتی که در حال حاضر تقاضای بیشتری از سوی مشتری‌ها برای‌شان وجود دارد درک بهتری پیدا کنید و در پی آن سود بیشتری به واسطهٔ فعالیت‌های‌تان به‌دست بیاورید.

آنتونی واتسون می‌گوید: فروش محصولی منحصربه‌فرد که در حال حاضر تقاضای زیادی برایش وجود داشته باشد، یا بهبود یکی از این محصولات و فروش آن، در مقایسه با تولید محصولی کاملا جدید به مراتب کار ساده‌تر و کم‌هزینه‌تری است. فروشندگانی که از این روش استفاده می‌کنند، هزینهٔ کمتری به هنگام تولید محصول و بازاریابی پرداخت خواهند کرد (در مقایسه با معرفی محصولی کاملا جدید) و کار بازپرداخت هزینه‌ها را با سرعت بیشتری انجام می‌دهند. کسب‌وکارهای کوچک، اگر تحقیقات کافی برای شناسایی محصولات با تقاضای بالا انجام دهند (به‌علاوه چگونگی عرضهٔ رقابتی محصولات نیز باید مشخص شود و نباید رقابت برای فروش آن چندان جدی باشد) و در کنار آن، برای انجام سایر فعالیت‌های مرتبط با فروش، روش‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای انتخاب کنند، در بلند‌مدت می‌توانند به نتیجه و سوددهی برسند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *