بستهبندی خوب و جذاب میتواند عامل تمایز بسیار مؤثری باشد؛ درواقع میتواند باعث موفقیت یا شکست یک برند شود. برای مثال کرهی ارگانیک ریچل از بستهبندی مشکی برای کرههایش استفاده کرد و از این طریق در میان برندهای مختلفی که بستهبندی زرد یا نقرهای دارند بهراحتی تشخیصدادنی شد.
۱۴. داستان منحصربهفرد برند خودتان را تعریف کنید
هر برند موفق یک داستان جذاب در پشت خود دارد. تأکید و توجه به داستان برند میتواند به تمایز برند کمک کند و باعث تقویت شخصیت و ارزش برندتان میشود.
۱۵. یک مشکل جهانی را حل کنید
اگر برند شما به حل مشکلی بپردازد که همهی افراد در آرزوی حل آن هستند یا به آنها مربوط میشود، در این صورت میتوانید تمایز برند ایجاد کنید. برند کفش تام به کودکان نیازمند توجه کرده است و به ازای هر جفت کفشی که میفروشد یک جفت کفش برای این کودکان درنظر میگیرد. این کار نهتنها باعث تمایز خوبی در برندش میشود بلکه مخاطبانش را از نظر عاطفی درگیر مسئولیتی اجتماعی در برابر کودکان نیازمند میکند. همچنین با ایجاد حس خوب در مشتری، باعث افزایش وفاداری مشتریان به برند میشود.
منبع : سایت چطور دات کام
دیدگاهتان را بنویسید