توسعهی برند یا برندهای شرکت، یکی از اصلیترین وظایف مدیر بازاریابی است. توسعهی برند به توسعهی محصول کمک میکند تا نیاز یا مشکل مصرفکننده را تشخیص بدهد. مدیر بازاریابی باید در کنار برندسازی، خودِ شرکت را هم توسعه بدهد. مدیر ارشد بازاریابی ممکن است درگیر طراحی و ساخت لوگو، تعریف و طراحی محصول، توسعه، برندسازی، کمپینهای تبلیغاتی، آزمون بازاریابی، راهاندازی شبکهی توزیع و … باشد. درک روحیات مصرفکننده و برنامه ریزی برای برندسازی براساس آنها، مهمترین عامل موفقیت هر مدیر بازاریابی است.


دیدگاهتان را بنویسید