اگر شرکت شما به ارتباطات مخابراتی مربوط است، پس میتوانید دادههای واردشده را برای بررسی الگوها، ساختن پروفایل مشتری و سپس ساختن یک ساختار قیمت گذاری مجزا برای بهحداکثررساندن سود استفاده کنید. همچنین میتوانید از روشهایی برای افزایش فروش استفاده کنید که با اطلاعات بهدستآمده همخوانی داشته باشند.
یک اپراتور موبایل در چین با ۶۰۰ هزار مشترک میخواست با تحلیل دادههای خود به یک برنامه بازاریابی برسد که رقیب را شکست دهد. اولین کاری تیم تحلیل داده این بود که شاخصی تعیین کردند که با آن، رفتار تماسگیرنده را توصیف کند. سپس این شاخص را براساس عناصر زیر به ۱۵ بخش تقسیم کردند:
- متوسط دقایق استفاده برای هر کاربر؛
- درصد تماسهای محلی؛
- درصد تماسهای از راه دور؛
- درصد تماسهای آیپی؛
- درصد رومینگ؛
- درصد زمانهایی که خطوط تماس محلی آزاد هستند؛
- درصد زمانهایی که خطوط تماس از راه دور آزاد هستند؛
- درصد زمانهایی که خطوط تماس رومینگ آزاد هستند.
دپارتمان بازاریابی باتوجه به این اطلاعات، استراتژی مرتبط با هر بخش را طراحی کرد. برای مثال برای گروههای مختلف برنامههایی مثل افزایش رضایت مشتری، تحویل سرویس پیامک باکیفیت و برنامهای برای تشویق به مکالمهی بیشتر تهیه شد.
نکته: چه براساس دادهی موبایل مشتری، چه براساس خدمات تماس مشتری، در دادههای موجود در جزئیات تماس ثبتشده غوطهور شوید تا راههایی برای بهبود خدمات فعلی خود یا یافتن فرصتهای افزایش فروش جدید پیدا کنید.
دیدگاهتان را بنویسید