شاید سؤال بنیادینِ بسیاری از فروشندگان و نیروهای فروش شرکت‌ها این باشد که چگونه مشتری را قانع کنیم از ما خرید کند؟ در دنیای رقابتی امروزی، علاوه بر آشنایی با روش‌های مشتری یابی (پیدا کردن مشتری)، باید برای متقاعدسازی انواع مشتریان نیز برنامه داشته باشیم تا نظر آنها را جلب کنیم و در رقابت با سایرین پیروز شویم. بهره‌گیری از مهارت متقاعد کردن دیگران، به ما کمک می‌کند بتوانیم مشتری بالقوه را به مشتری بالفعل تبدیل کنیم.

بهترین راه برای اینکه مشتریان را قانع کنیم کالای ما را خریداری کنند، این است که آنها را متقاعد کنیم به کالای ما «احتیاج» دارند. این فرایند را به دو صورت می‌توانیم انجام بدهیم:

  1. آنها را با خصوصیات و کاربردهای کالا آشنا کنیم؛
  2. کالا را تبلیغ کنیم.

گرچه، مهم‌ترین عاملی که موجب جذب مشتریان بیشتر می‌شود، کیفیت کالاست. زمانی که محصول‌مان‌ کیفیت بالایی داشته باشد، فرایند جذب مشتری ساده‌تر می‌شود. زمانی که کالا مرغوب باشد، حتی اگر تبلیغات هم انجام ندهیم، به احتمال زیاد خود مشتری‌ها به ما مراجعه می‌کنند و از این طریق به فروش بالایی می‌رسیم. در ادامه ۱۵ روش متقاعدسازی مشتری را بررسی کرده‌ایم و یاد می‌گیریم چگونه مشتری را قانع کنیم از کالا یا خدمات ما استفاده کند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *