بازار پر رقابت امروزی، کمپانیها و بازاریابان را بر آن داشته است که با موضوع فروش بهطور جدی برخورد کنند و فقط از فروشندگان حرفهای و خبره برای فروش کالاهای خود استفاده نمایند. فروشندهی امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری باشد و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد (فروش حرفهای – ری ای چیت وود). به این منظور شناخت مشتری و راههای ارتباط با او و همچنین حفظ و توسعهی رابطه با مشتری، بسیار حائز اهمیت است. در حال حاضر افراد بیشتر وقت خود را در دنیای مجازی و شبکههای اجتماعی میگذرانند، و این برای شما فرصتی عالی است که بسیاری از مشتریان بالقوه خود را در آن بیابید و با استفاده از تکنیکهای معرفی شده در این مقاله برای شبکه سازی، روابط خود را با آنها به حد مطلوب برسانید و به تعدادشان بیفزایید.
چه بخواهید توانایی خود را برای یک فرصت کاری ارائه کنید چه محصول یا خدمتی را عرضه نمایید، به گروهی از افراد مختلف و شبکه سازی نیاز دارید. به یاد داشته باشید که در دنیای فروش پشتیبانی بلند مدت، امری طبیعی است و مهم نیست که شما از نظر مشتری بالقوه، چقدر جذابید، ممکن است روزی درخواستهایتان را رد کنند. پس باید در لیست بازاریابیتان مشتریان بالقوه زیادی داشته باشید. همینطور باید در مراحل مختلف پیشروی کارتان، روابط زیادی ایجاد کنید.
دیدگاهتان را بنویسید