اگر یک کسب و کار کوچک دارید، ممکن است تصور کنید برند‌بوک آن‌قدر‌ها هم مهم نیست؛ اما همه برند‌ها برای کسب اطمینان از یکپارچگی عناصر بصری خود به راهنمای سبک نیاز دارند.

فرض کنید شما تنها طراح شرکت خود هستید و تمام عناصر بصری شرکت مانند لوگو، وب‌سایت، کار‌ت‌های تبلیغاتی و دیگر اقلام بصری را طراحی می‌کنید. قطعا شما تمام عناصر و قواعد را با گوشت و پوست خود لمس می‌کنید. حال فرض کنید، پس از چند سال، طراح دیگری به شرکت اضافه می‌شود تا بخشی از بار کاری شما را بر دوش بکشد. به‌این‌ترتیب، شما مسئول آموزش کارمند جدید می‌شوید و باید تمام جزئیات بصری برند را به یاد آورید. مسلما اگر برندبوک داشته باشید، به‌راحتی آن را در اختیار طراح جدید قرار می‌دهید. این برند‌بوک شامل تمام مواردی‌ست که او باید بداند: رنگ‌ها، اندازه و جای لوگو، فونت‌ها و… .

یا فرض کنید خویش‌فرما (فریلنسر) هستید و با مشتریان مختلفی کار می‌کنید. در این صورت، برندبوک بهترین راه برای از‌سر‌گرفتن کاری‌ست که چند ماه پیش انجام داده‌اید. اگر برند‌بوک داشته باشید، دیگر لازم نیست انبوهی از فایل‌های قدیمی را برای یافتن رنگ یا فونتی خاص زیر‌و‌رو کنید. می‌توانید برند‌بوک‌تان را به‌راحتی باز کنید و همه اطلاعات مورد‌نیاز را طی چند ثانیه به دست آورید.

برند‌بوک با ساده و‌ یکپارچه‌کردن فعالیت‌های همه شرکت‌ها به آنها کمک می‌کند. خلق برند‌بوک، هم‌زمان با کار‌کردن روی پروژه‌ای خاص، وقتی از شما نمی‌گیرد، بلکه کاملا برعکس، از اتلاف وقت شما جلوگیری می‌کند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *