آمیخته بازاریابی نقش حیاتی در تعیین استراتژی کسبوکارها و سازمانها دارد. نخستین گام در تهیهی برنامهی بازاریابی یا طرح کسبوکار تصمیمگیری دربارهی آمیخته بازاریابی است، زیرا تصمیماتی که دربارهی آمیخته بازاریابی میگیرید بر بخشبندی، تعیین بازار هدف و موقعیتیابی محصول اثرگذار است. بر پایهی نوع و ویژگیهای محصول بخشبندی و تعیین بازار هدف انجام میشود، بر پایهی قیمت موقعیتیابی صورت میگیرد، و این تصمیمات بر مکان عرضه و فعالیتهای ترویجی تأثیر میگذارند؛ بنابراین آمیخته بازاریابی ارتباط تنگاتنگی با بخشبندی، تعیین بازار هدف و موقعیتیابی دارد.
“chetor.com”>منبع
دیدگاهتان را بنویسید