به مخاطب نشان دهید محصولتان آماده و دردسترس است. یعنی اگر محصولتان خوراکی است باید آن را طوری نمایش بدهید که انگار میتوانید بهراحتی آن را بردارید و بخورید. درنتیجه مغز تحریک میشود و احساس میکنید دلتان میخواهد چیزی بخورید. بهنظرتان کدام تبلیغ اثرگذاری بیشتری دارد:
اگر پاسختان تصویر «الف» بوده است، انتخاب درستی کردهاید. این ناشی از تأثیر تصویرسازی دیداری است. تصویر «الف» بهشکل غیرکلامی به مشتری میگوید: محصول، آمادهی خرید و خوردهشدن است؛ آن هم تنها با تغییر جهت قراردادن محصول. پژوهشها نشان دادهاند اگر محصول را درجهتی هماهنگ با دست غالب مخاطب قرار بدهید، باعث افزایش تصویرسازی استفاده از آن محصول میشود. در پژوهشی با استفاده از عکس کاسه، فنجان، ساندویچ، قهوه و ماست تأثیر جهت قرارگرفتن اقلام را بر اشتیاق به محصول و خرید آن آزمایش کردند. یافتهها نشان دادند تأثیرگذاری این مقوله در راستدستها بیشتر است.
از اهمیت پیامهای غیرکلامی در تبلیغات و نقش آن در افزایش اثرگذاری و فروش غافل نشوید. همچنین تأثیر زبان بدن، جهت و رنگها را فراموش نکنید.
دیدگاهتان را بنویسید