از آنجا که پرسونای خریدار، نمایندهی مشتری ایدهآل شماست، پرسونای منفی یا مطرود نمایندهی کسی است که نمیخواهید مشتریتان باشد. برای مثال پرسونای منفی میتواند شامل افراد حرفهای و متخصصی باشد که سطح کاریشان بسیار بالاتر از محصولات یا خدماتی است که شما ارائه میدهید، دانشجویانی که تنها برای انجام تحقیقاتشان سراغ محصولات شما میآیند یا مشتریان بالقوهای که جذب آنها (به خاطر میانگین قیمت پایین، تمایل آنها برای تنوع یا نبود تمایل برای خرید مجدد از شرکت شما) هزینهی بسیار زیادی برای شما دارد.
دیدگاهتان را بنویسید