معرفی کوتاه کتاب :

فصل نخست کتاب به تعریف بازاریابی، مفاهیم پایه ای در بازاریابی گردشگری و سیر تکوین مفهوم بازاریابی اختصاص دارد.فصل دوم به ویژگی های خدمات، انواع بازاریابی خدمات و راهبردهایی برای بهبود کیفیت خدمات گردشگری اشاره شده است. در فصل سوم با توجه به اهمیت و ضرورت تحقیقات بازاریابی در تصمیم گیری های هوشمندانه تر، فرآیند تحقیقات بازاریابی و روش های تحقیقات بازار بررسی شده است.از آنجا که بازاریابی بدون شناخت رفتار خریداران معنی و مفهومی ندارد، در فصول چهارم و پنجم به رفتار خرید مصرف کنندگان و شرکت ها توجه شده و عوامل موثر بر این دو گونه رفتار خرید تحلیل شده است. در فصل ششم به تفاوت های مشتریان و ضرورت جایگاه یابی در اذهان مشتریان، بر بخش بندی سه گانه بازار، یافتن بازار هدف و موضع یابی به عنوان پایه توسعه استراتژی ها و اقدامات بازاریابی هدفمند و هوشمندانه تمرکز شده است.

سرفصل های کتاب عبارتند از:

فصل 1: بازاریابی گردشگری و مهمان نوازی

فصل 2 : راهبردهای مدیریت خدمات گردشگری

فصل 3 : سیستم های اطلاعات بازاریابی و تحقیقات بازاریابی

فصل 4 : بازاریابی مصرف کننده و رفتار خرید مصرف کننده

فصل 5 : رفتار خریدار سازمانی در بازارهای گروهی

فصل 6 : بخش بندی بازار، تعیین بازار هدف و تعیین جایگاه

فصل 7 : طراحی و مدیریت محصولات

فصل 8 : بازاریابی داخلی

فصل 9 : ایجاد وفاداری در مشتریان از طریف کیفیت

فصل 10 : قیمت کذاری محصولات: ملاحظات، رویکردها و استراتژی قیمت گذاری

فصل 11 : کانال های توزیع

فصل 12 : ترفیع محصولات: ارتباطات، سیاست توزیع و تبلیغات

فصل 13 : مدیریت فروش پیشرفته

فصل 14 : بازاریابی آنلاین و مستقیم:ایجاد ارتباط با مشتری

فصل 15 : بازاریابی مقصد

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *