سبک مچاندازی در استراتژی برند – جایگاه سازی برند
در این سبک جایگاه سازی برند، سعی میکنید برند پیشرو در بازار را هدف قرار دهید و آن را در بازی خودش شکست دهید. این نوع از استراتژی برند موقعی استفاده میشود که دستهبندی خوبی در بازار وجود دارد، اما یک تکبرند پیشروی مشخص وجود ندارد که حدومرزهایی فراتر از دیگران تعریف کرده باشد. نمونهی کلاسیکش را میتوان در تقابل دید؛ دو محصولی که بسیار شبیه هستند و مدام مجبورند خودشان را با یکدیگر مقایسه کنند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار بگیرند.
مزیت این سبک این است که مخاطبان شما از قبل چهارچوب مرجعی دارند که باعث میشود پیشنهاد شما را بهآسانی درک کنند.
«آها! فهمیدم، این درست مثل فلان چیزه».
اما بزرگترین مانع در مسیر این استراتژی، این است که پول و زمان زیادی برای موفقیت احتیاج دارد.
دیدگاهتان را بنویسید