دیجیتال مارکتینگ الگوهایی گوناگون مانند شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک و اینستاگرام)، شبکه‌های حرفه‌ای (لینکدین)، تبلیغات تشویقی از طریق ایمیل، بنرهای اینترنتی و پاپ‌‌آپ، وبلاگ‌ها و تله‌ی کلیک (click bait) را دربر می‌گیرد. اما باید روش‌های مناسب و مؤثر در دیجیتال مارکتینگ را شناخت وگرنه بدون اینکه نتیجه بگیرید پول‌تان را دور می‌ریزید. برخی از روش‌های دیجیتال مارکتینگ اثربخشی بیشتری دارند. در ادامه ۵ روش از مؤثرترین ترفندهای دیجیتال مارکتینگ را از نظر «فست‌اسپرینگ» (FastSpring)، پیشرو در تجارت الکترونیک و ارائه‌ی خدمات مدیریتی به کسب‌وکارهای سراسر دنیا، معرفی می‌کنیم.

تبلیغات اینترنتی پولی

این تبلیغات دامنه‌ی گسترده‌ای از رسانه‌ها و تبلیغات نمایشی را دربر می‌گیرد. «پرداخت به‌ازای هر کلیک» روش رایجی است که به‌ازای هربار کلیک یا دیده‌شدن آگهی‌تان از شما هزینه دریافت می‌کند. برای دست‌یابی به بهترین نتیجه در این روش باید تبلیغی جذاب و اثرگذار داشته باشید که می‌تواند عنوانی قدرتمند یا محتوایی جذاب و کنجکاوکننده در کمتر از ۲۰ کلمه باشد.

بهره‌گیری از موتورهای جست‌وجو به روش مناسب و سایت‌هایی با زمینه‌ی فعالیت مرتبط از دیگر روش‌های رایج اثرگذار هستند.

این روش دیجیتال مارکتینگ هم می‌تواند شما را به اوج برساند و هم اینکه زیر انبوه بدهی مدفون‌تان کند! پس به‌خوبی دراین‌باره مطالعه کنید و از پیچ‌وخم‌هایش آگاه شوید. بهتر این است که کارشناسان این حرفه را به خدمت بگیرید.

بازایابی ایمیلی

بازایابی ایمیلی هنوز هم یکی از قدرتمند‌ترین ابزار تبلیغات در اینترنت است. حقیقت این است که اگر راه بهره بردن از بازایابی ایمیلی را بدانید، می‌توانید پول پارو کنید!

کلید موفقیت در بازاریابی ایمیلی، برقراری ارتباط درست و نمایش ارزش است. ایمیل ابزار کارآمدی برای برقراری ارتباط با مشتری‌ها و نمایش ارزش است. گزارش‌های رایگان، راهنما‌های ارائه‌دهنده‌‌ی راه‌حل (اوراق سفید)، توصیه‌ها و پیشنهادها، خبرنامه‌ها و نمونه‌های دیگر را می‌توان در ایمیل ارائه داد. بازایابی ایمیلی می‌تواند بسیار سودآور و پرمنفعت باشد؛ به‌شرطی که زمان و زحمت کافی صرف تهیه‌ی فهرست و محتوای مناسب بکنید.

بهنیه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو (سئو)

بهنیه‌سازی برای موتورهای جست‌وجو بهترین روش بهره‌برداری از تبلیغات اینترنتی رایگان است. اگر بدانید چطور از این تکنیک دیجیتال مارکتینگ بهره بگیرید، بازدید از سایت‌تان به‌شکل چشمگیری افزایش می‌یابد.

عجیب نیست که کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک تنها با بهینه‌سازی سایت‌شان و قرارگرفتن در ردیف نخستینِ نتایج جست‌وجوی گوگل میلیاردها دلار به جیب می‌زنند! به کمک ابزارهای در دسترس می‌توانید در مورد به‌کارگیری واژه‌های مرتبط و عبارت‌های جست‌وجوی کلیدی به‌راحتی تصمیم‌ بگیرید.

به‌طور خلاصه سئو یعنی بهینه‌سازی سایت برای کسب لینک‌ها و ارجاع‌های بیشتر. هرچه سایت‌تان بهینه‌تر باشد، احتمال اینکه موتورهای جست‌جو شما را در جایگاه بالاتری قرار بدهند بیشتر است.

بازاریابی ویدئویی

یوتیوب، قدرتمندترین ارائه‌دهنده‌ی خدمات نشر ویدئو در اینترنت را که می‌شناسید؛ شما می‌توانید از این قدرت و گستردگی ‌بی‌حدو‌مرز به‌شکلی درخشان برای معرفی کسب‌وکارتان بهره بگیرید. البته در ایران باید به‌دنبال پلتفرم‌های ویدئویی دیگری نظیر آپارات بگردید و آنها را بررسی کنید.

باید به‌دنبال راهی برای خلق آگهی‌های جذاب و دانش‌افزا و سپس نشر آنها در چنین ابزاری باشید. همچنین می‌توانید با میزبانی آنلاین از مشتری‌ها به‌صورت تصویری به پرسش‌های آنها پاسخ دهید و اثر عمیق‌تری بر آنها داشته باشید یا با ویدئویی زنده (لایو) در اینستاگرام در سریع‌ترین زمان و بی‌واسطه تازه‌ترین اخبار و تغییرات کسب‌وکارتان را به اطلاع مشتریان برسانید. فرصت‌ها و امتیازهایی که بازاریابی ویدئویی خلق می‌کند حد و مرزی ندارد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روش دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب‌وکار الکترونیک ضروری است. باید با مشتری‌ها و تماشاچی‌ها در شبکه‌های اجتماعی گوناگون در ارتباط باشید. از رایج‌ترین و پرطرفدارترین ابزارهای شبکه‌های اجتماعی که نباید آنها از قلم بیندازید، تلگرام، اینستاگرام، پینترست، فیسبوک، توییتر و لینکدین (به‌ویژه برای مشتریان B2B) هستند.

به سودتان است که کار با قدرتمندترین شبکه‌های اجتماعی را فرا بگیرید. اگر روش ارتباط مؤثر با مشتریان را در این شبکه‌ها دریابید، از این روش بازاریابی به سود سرشاری می‌رسید.

منبع : سایت چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *