تبلیغات همسان همیشه محتوا نیست

شاید افراد زیادی به این نتیجه رسیده باشند که «بازاریابی محتوا» و «بازاریابی همسان» یکی هستند. این تصور اشتباه است. بازاریابی محتوا نوعی پیام بازاریابی است که برای برقراری ارتباط با مشتری‌ها از محتوا استفاده می‌کند، در حالی که بازاریابی همسان به نوعی از توزیع اشاره می‌کند که در آن، تبلیغ به‌گونه‌ای به مشتری ارائه می‌شود که میان تبلیغ و وب‌سایت‌ یا اپلیکیشنی که تبلیغ در آن نمایش داده می‌شود، پیوستگی وجود دارد. تبلیغات همسان را می‌توان در هر جایی که یک پیام ترویجی با عملکرد و نیت محیط اطرافش هماهنگ است، مشاهده کرد. گرچه گاهی این موارد شامل بازاریابی محتوا می‌شوند، اما در بسیاری از موارد شامل انواع دیگر رسانه‌های پولی نیز می‌شوند. برای مثال، تبلیغات پولی جست‌وجوی گوگل همسان هستند، چرا که به‌شکلی یکپارچه با جست‌وجوی طبیعی آمیخته شده‌اند. مانند فهرست محصولات ترویجی آمازون، چرا که آنها نیز به‌شکلی مرتب شده‌اند که درست مانند معرفی محصولات معمولی به نظر برسند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *