اگر کسبوکار شما شامل صدور کارت اعتباری میشود، میتوانید ازطریق الگوی مصرف، مشتریان را به بخشهایی تقسیم کنید و بعد براساس آن بخشها برنامههای حفظ مشتری، هدفگذاری محصولات برای توسعه و طراحی قیمت را طرحریزی کنید. یک مثال خوب برای این مورد دربارهی زمانی است که ایالات متحده تصمیم گرفت برای کسانی که بهطور مرتب به خارج از کشور مسافرت میکنند کارت اعتباری مخصوص صادر کند. آژانس بازاریابی، پایگاه داده را به مسافران مرفه تقسیمبندی کرد (۳۰ هزار نفر با سطح درآمد بالا). این آژانس برای بازار هدف ایمیل مستقیم فرستاد و ۳٪ پاسخ دریافت کرد. ممکن است بهنظرتان رقم ناامیدکنندهای باشد. اما جالب است بدانید این رقم از استاندارد صنعت بالاتر بود! خیلی از مؤسسات مالی بزرگ بهطور معمول بهمیزان نرخ ۰.۵٪ پاسخ دریافت میکنند. این نشان میدهد پایگاه داده زمانی که بازاریابی کارتی انجام شود چقدر میتواند مؤثر باشد.
نکته: قطعا در صدور کارت اعتباری هزینههایی هست که هر شرکتی از پس آن برنمیآید. اما اگر شما از پس این مخارج برمیآیید، حتما انجامش دهید. تحلیل رفتار خرید مشتری براساس عادات کارت اعتباریشان میتواند چشمانداز را عملی کند. طوریکه به روشهای افزایش فروش و برنامههای بازاریابی جهت مناسبی میدهد تا درآمد بیشتر و وفاداری مشتری بالاتری را تجربه کنید.
دیدگاهتان را بنویسید