نتیجه‌­ی این پژوهش چندان مایه­‌ی تعجب نیست! چند سالی است که استقبال از گوشی موبایل افزایش یافته؛ به‌طوری­‌که بیشترین ترافیک اینترنت را این دستگاه‌­ها ایجاد می‌­کنند. اینترنت اشیا به همان اندازه که جذاب است، جدید هم است و با وجود انبوه امکانات و فرصت­‌های روبه­‌فزونی کسی نمی­‌تواند دقیقا میزان اثربخشی آنها را مشخص کند.

تکنولوژی‌های شخصی‌سازی، دیگر چندان نو نیستند، اما اطلاعاتی که شرکت­‌های ارائه­‌دهنده‌­ی آنها در اختیار دارند، توجه کارشناسان بازاریابی را به شخصی­‌سازی و فرصت‌­های ناشی از آن جلب کرده است.

از دیگر موارد نوظهور در بازاریابی بلاک‌چین است که هنوز نمی‌­توان درباره­­‌ی میزان اثرگذاری آن در سال ۲۰۲۰ به­‌طور دقیق نظر داد. هوش مصنوعی هم از تکنولوژی‌­های پرطرفدار این سال‌­ها بوده است. ترکیب هوش مصنوعی با محتوای شخصی‌سازی‌­شده فرصت­‌های شگفت‌انگیزی در اختیار بازاریاب­‌ها قرار می‌­دهد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *