نتیجهی این پژوهش چندان مایهی تعجب نیست! چند سالی است که استقبال از گوشی موبایل افزایش یافته؛ بهطوریکه بیشترین ترافیک اینترنت را این دستگاهها ایجاد میکنند. اینترنت اشیا به همان اندازه که جذاب است، جدید هم است و با وجود انبوه امکانات و فرصتهای روبهفزونی کسی نمیتواند دقیقا میزان اثربخشی آنها را مشخص کند.
تکنولوژیهای شخصیسازی، دیگر چندان نو نیستند، اما اطلاعاتی که شرکتهای ارائهدهندهی آنها در اختیار دارند، توجه کارشناسان بازاریابی را به شخصیسازی و فرصتهای ناشی از آن جلب کرده است.
از دیگر موارد نوظهور در بازاریابی بلاکچین است که هنوز نمیتوان دربارهی میزان اثرگذاری آن در سال ۲۰۲۰ بهطور دقیق نظر داد. هوش مصنوعی هم از تکنولوژیهای پرطرفدار این سالها بوده است. ترکیب هوش مصنوعی با محتوای شخصیسازیشده فرصتهای شگفتانگیزی در اختیار بازاریابها قرار میدهد.
دیدگاهتان را بنویسید