هنگامی که مصاحبه‌شونده‌های خود را یافتید باید به موارد زیر توجه کنید تا پاسخ‌های بهتری بدست آورید:

از مشوق‌ها استفاده کنید. هرچند ممکن است همیشه به این مشوق‌ها احتیاج نداشته باشید (برای مثال مشتری‌هایی که خود دوست داشته‌اند با شما صحبت کنند) اما مشوق به افرادی که رابطه‌ای با شما ندارند دلیل کافی می‌دهد که در مصاحبه شرکت کنند. یک کارت هدیه‌ ساده، راحت‌ترین گزینه‌ی ممکن است.
توجه داشته باشید که این تماس برای فروش نیست. این موضوع به‌ویژه زمانی اهمیت دارد که با کسانی که مشتری شما نیستند مصاحبه می‌کنید. شفاف به آنها بگویید مشغول تحقیق هستید و فقط می‌خواهید از آنها چیزهایی یاد بگیرید. قرار نیست آنها را یه یک تماس فروش یک ساعته وارد کنید، بلکه تنها می‌خواهید آنها درباره‌ی زندگی، شغل و چالش‌هایشان با شما صحبت کنند.
کاری کنید به‌راحتی به شما جواب مثبت بدهند. به مصاحبه‌شونده‌ها توجه کنید. به آنها زمان کافی بدهید، انعطاف‌پذیر باشید و برای آنها تقویمی بفرستید که زمان‌های دعوت در آن مشخص شده باشد.

به چند نفر برای مصاحبه نیاز دارید؟

متأسفانه این پرسش پاسخ دقیقی ندارد و به شرایط شما بستگی دارد. برای ایجاد هر پرسونا دست کم به سه تا پنج مصاحبه‌شونده نیاز دارید. اگر از قبل اطلاعات زیادی درباره‌ی پرسونای خریداران در اختیار داشته‌اید این تعداد ممکن است کافی باشد. شاید لازم باشد برای هر دسته از مصاحبه‌شونده‌ها (مشتری‌ها، مشتری‌های بالقوه، افرادی که شرکت شما را نمی‌شناسند) سه تا پنج مصاحبه انجام دهید.

قانون اصلی این است: هر زمان توانستید به‌طور دقیق پیش‌بینی کنید مصاحبه‌شونده‌ به پرسش شما چه پاسخی می‌دهد احتمالا زمان توقف مصاحبه فرا رسیده است. با انجام این مصاحبه به طور طبیعی الگو‌ها را تشخیص می‌دهید. هنگامی که بتوانید پاسخ مصاحبه‌شونده‌ را پیش‌بینی کنید پس یعنی با تعدا کافی از افراد مصاحبه کرده‌اید و این الگو‌ها را یافته‌اید.

chetor.com=منبع

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *