هنگامی که کلمهی فروشنده را میشنوید، چه تصویری در ذهن شما تداعی میشود؟ آدمی که با پرحرفی، زرنگی، سماجت و زبانریختن محصولی را به شما میفروشد که بعدا تعجب میکنید چرا این محصول را خریدم؟ اگر این تصویر در ذهن شماست، باید بدانید که هنوز در دوران فروشندگی سنتی سِیر میکنید. امروزه به مشاورانی حرفهای نیاز داریم که میتوانند با استفاده از روشهای علمی و حرفهای ارتباطات و متقاعد کردن دیگران به خواستههای واقعی مشتری برسند و بین منفعت محصول خود و نیاز مشتری پیوند ایجاد کنند. برای تبدیل شدن به یک فروشنده حرفه ای مدرن، قطعا اولین گام، شناخت مشتری و خواستهی واقعی اوست و مهمترین ابزار برای این کار «گوش دادن همدلانه» است.
دیدگاهتان را بنویسید