بیشتر فرآیندهای کارآمد در یک مورد با هم مشترک هستند: همه‌ی آنها برای ساده‌سازی کار شما و تیم‌تان طراحی شده‌اند.

وقتی همه، از مجموعه‌ مراحل آزمایش شده‌ای پیروی کنند، ایرادات و تأخیرات کمتری پیش خواهد آمد، دوباره‌کاری‌ها کاهش خواهد یافت و کارمندان و مشتریان احساس رضایت بیشتری خواهند کرد.

فرآیندهایی که به خوبی جواب نمی‌دهند، می‌توانند مشکلات متعددی به همراه داشته باشند. برای مثال:

  • ممکن است مشتریان از کیفت پائین محصولات و خدمات شکایت داشته باشند.
  • کارمندان دچار ناامیدی و بی انگیزگی شوند.
  • دوباره‌کاری صورت گیرد یا کارها به طور کامل انجام نشوند.
  • هزینه‌ها افزایش یابند.
  • منابع هدر بروند.
  • دشواری و موانع کارها افزایش یابد و کارها عقب بیفتند.

نکته:
در این مقاله، بر تغییر فرآیندها تمرکز می‌کنیم و هدف‌ را بهبود فرآیندهای موجود در نظر می‌گیریم. اگر ترجیح می‌دهید که از اصول اولیه‌ی کار شروع کنید، مقاله‌ی مهندسی مجدد فرآیندهای کسب و کار را مطالعه بفرمایید.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *