رنگ ها ابزار قدرتمندی هستند، از آن ها در جهت منافع خود استفاده کنید. – بیکر

کارشناسان اعتقاد دارند که رنگ هایی که شاید برای یک تجارت اصلا مناسب نباشند، برای دیگری کاملا قابل قبول‌اند. مثلا رنگی که شاید برای یک تولیدکننده ی نرم افزار انتخاب خوبی نیست، کاملا مناسب بوتیکی است که صابون های دست ساز تولید می کند. هم چنین اگر در تبلیغات از رنگ های متعدد استفاده شود، مشتری برای دریافت پیامی که قرار است به وی منتقل شود دچار مشکل می شود.

اگر همیشه به دنبال رنگ های روشن و ملایم باشید و بخواهید به مردم آرامش بدهید، موفق نخواهید شد. مثلا اگر قرار است طرحی برای تبلیغات غذا داشته باشید، باید اشتهای مردم را تحریک کنید. پس باید از رنگ های تندتر و پرانرژی تر استفاده کنید. در کل، باید با توجه با قالب تجارتتان یک رنگ درست و به‌جا انتخاب نمایید.

از طرف دیگر باید به سایر رقیبان و هم صنفان خود نیز توجه داشته باشید. البته باید حواستان باشد که دقیقا از همان رنگ ها و قالب ها استفاده نکنید و رنگی را انتخاب کنید که منعکس کننده ی اهداف و موقعیت شما باشد.

برای مثال اگر در صنعت شما بیش از حد از رنگ زرد استفاده می شود و شما تصمیم دارید که یک تصویر صمیمی و دوستانه ارائه بدهید، بهتر است رنگ صورتی یا نارنجی را جایگزین کنید.

برای این که بهترین انتخاب را داشته باشید، بهتر است از یک شرکت طراحی حرفه ای کمک بگیرید.

برگرفته از: سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *