پیش از این در خصوص سئوی وب‌سایت ها و اهمیت آن صحبت کردیم. اگر به خاطر داشتید باشید، عنوان شد که سئو مجموعه‌ای از اقدامات و راهکارهایی است که به منظور قرارگیری سایت شما در رتبه‌های بالای موتورهای جستجو به خصوص گوگل انجام می‌شود. به طور کلی شما باید سایت خود را با کلمات کلیدی مهمی که روی آن تمرکز دارد، هدفمند نمایید. هنگامیکه در حال صحبت درباره ی بهینه سازی سئوی یک سایت یا یک مطلب هستیم، دو روش اصلی و کلی به میان می آید.

۱- سئوی داخلی (On-page SEO)
۲- سئوی خارجی (Off-page SEO)

در ادامه قصد داریم روی تشریح تکنیک های سئو داخلی تمرکز کنم که برای دستیابی به موفقیت در بهینه سازی وب سایت خود باید آنها را به خوبی بکار گیرید.

در ابتدا باید تفاوت بین سئوی داخلی سایت را با سئوی داخلی صفحات متوجه شویم.

– سئوی داخلی سایت به معنای بهینه سازی کل سایت و اجزاء آن با ابزارهایی چون استفاده از نقشه سایت و یا تعیین ساختار ثابت برای آدرس صفحات است.
– سئوی داخلی صفحات به معنای بهینه سازی صفحه (به عنوان مثال یک مطلب خاص) برای یک کلمه کلیدی خاص است که این شامل استفاده از تگ های هدینگ مناسب، جانمایی مناسب کلمات کلیدی در متن، اطمینان از خوانایی و کیفیت مطلب و پرداختن به بسیاری فاکتورهای دیگر است.

چرا به سئوی داخلی نیازمندیم؟
هنگامیکه برخی از سئوکارها اصطلاح “سئوی داخلی صفحات” را می شنوند، فکر می کنند این کاری بیهوده است. اما این کار نه تنها بیهوده نیست، بلکه بسیار مهم است!
یکی از اعضاء تیم سازنده الگوریتم گوگل به نام هارش پس از بهبود الگوریتم گوگل پاندا گفت:

“موتورهای جستجو چیزی نیستند جز تعدادی الگوریتم. آنها شاخص های بسیاری را بررسی می کنند تا صفحه ی شما را در یک کلمه کلیدی خاص رتبه بندی نمایند. پس ما باید به موتورهای جستجو کمک کنیم تا کلمه کلیدی اصلی را در یک پست تشخیص دهند و آن پست را برای خوانندگان راحت تر در دسترس قرار دهیم.”

حالا باید به این سوال فکر کرد که چرا سایت شما در نتایج صفحه اول گوگل ظاهر نمی شود و چگونه میتوان باعث افزایش رتبه گوگل شد؟

خب مسلما دلایل بسیاری وجود دارد. اما اگر به سئوی سایت خود بها نمی دهید، پس احتمالا این بزرگترین دلیل است. پس وقتی به بهینه سازی یک صفحه یا مطلب از سایت می پردازیم، در واقع یک سری روش های اثبات شده را بکار می گیریم تا نتیجه ی آن صفحه در گوگل بهبود یابد.

امروزه گوگل تنها به سئوی داخلی سایت برای رتبه بندی بین مطالب توجه نمی کند. گوگل به شاخص های دیگری نیز از جمله فعالیت در شبکه های اجتماعی (اعم از اشتراک گذاری ها، لایک ها، توییت ها، فالو ها و…)، بک لینک ها، اتوریتی دامنه و بسیاری شاخص های دیگر سئوی خارجی برای این کار توجه می نماید.

هدف ما با سئو داخلی بهینه سازی یک مطلب از طریق راه طبیعی، اما هوشمندانه است تا موتورهای جستجو بتوانند کلمه کلیدی اصلی را به طور ساده تشخیص داده و سایت ما را در لیست نتایج برتر به بازدیدکنندگان نمایش دهند.

در ادامه 10 نکته کلیدی که می‌تواند باعث بهبود سئوی داخلی وب‌سایت شما باشد را مختصرا بیان می‌کنیم.

کلمات کليدي : ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *