شاید کلمه بد افزار یا Malware به تنهایی ترسناک به نظر آید و این بخاطر آن است که یک بد افزار می تواند به وب سایت شما آسیب ها جدی بزند. بد افزار یا نرم افزار مخرب نرم افزاری است که طراحی شده برای دسترسی به یک کامپیوتر و یا وب سایت بدون اینکه صاحب آن متوجه شود.

انواع مختلفی از بد افزار هستند که می توانند به وب سایت یا کامپیوتر شما آسیب بزنند. هر نوع از بد افزار برای یک هدف خاص طراحی می شود. مثلا Spyware ها برای دزدیدن اطلاعات حساس و Adware ها برای نمایش اجباری آگهی های تبلیغات، Ransomware برای اخاذی، Zombie برای ارسال هرز نامه ها، Trojan horses برای تخریب، پاک کردن، تغییر دادن اطلاعات یا حتی کپی اطلاعات استفاده می شوند و این لیست ادامه دارد.

البته تنها وب سایت های دولتی یا شرکت های بزرگ نیستند که در دنیا مورد حمله هکر ها قرار می گیرند. بر اساس آمار سرویس امنیتی آمریکا (Secret Service and Verizon Wireless) 64% وب سایت های شرکت ها با تعداد 100 کارمند یا کمتر مورد حمله قرار می گیرند. و از آنجایی که برای وب سایت ها و کسب و کارهای کوچک و بزرگ اعتبار و شهرت اهمیت فراوانی دارد این حملات باعث از دست رفتن اعتماد مشتریان و کاربران شده و آنها این وب سایت ها سریعا ترک کرده و به دنبال وب سایت های امن تر می روند. بنابراین جهت جلوگیری از ،از دست دادن اعتماد مشتریان و کاربرانتان لازم است از گواهینامه امنیتی ssl استفاده نمایید.

کلمات کليدي : ، ، ، ، ، ، ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *