امروزه میلیون ها کاربر در سرتاسر کشور به اینترنت متصل هستند. کاربری های اینترنت از عضویت در یک شبکه اجتماعی گرفته تا وب سایت های بزرگ بانکی نیاز به سطحی از امنیت برای حفاظت در فضای مجازی دارند.

امنیت در فضای اینترنت از حفاظت از نام کاربری یا مشخصات فردی ساده گرفته تا رمز عبور حساب بانکی یا حفاظت یک وب سایت هر روزه اهمیتی دو چندان پیدا می کند. با گسترش تعداد کاربر ها اینترنت تعداد افرادی که می خواهند در این فضا سوء استفاده کنند نیز رو به افزایش است. بدین جهت امنیت و حفاظت در اینترنت یکی از تخصص های پر اهمیت دنیای تکنولوژی است. و این امر در هر سطحی می بایست مورد توجه قرار بگیرد.

از سطح کاربران عادی گرفته تا متخصصان و طراحان وب سایت می بایست هر کاربر به دانشی متناسب برای حفظ امنیت آگاهی پیدا کند. اهداف حملات آنلاین نیز متفاوت هستند. وب سایت شما ممکن است اطلاعات با ارزشی برای دزدیدن داشته باشد و یا از وب سایت شما برای پخش بد افزار ها استفاده شود. هر وب سایتی خدماتی ارئه می دهد. برای کسی که سعی می کند که به زور وارد وب سایت شما شود همیشه به دنبال راه های جدیدی برای ورود هستند. این حملات به شکل های مختلفی انجام می شوند که می توان آن ها را به دو دسته کلی تقسیم کرد: کنترل ورودی و آسیب پذیری نرم افزار. در ادامه به بررسی برخی از خطرات و حملات به وب می پردازیم که با آگاهی از آنها می توان جهت پیشگیری و امن سازی وب سایت اقدام کرد.

کلمات کليدي : ، ، ،

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *