مدیران به طور مدام تغییر می‌کنند و به همین دلیل، عقل سلیم می‌گوید باید صبر کرد تا یک مدیر بداخلاق هم تغییر کند. اما این موضوع همیشه درست نیست، اگر شما رئیسی دارید که به مدیران سطح بالای شرکت مرتبط است، زمان آن رسیده است که شغل‌تان را ترک کنید. یک رئیس بداخلاق علاوه بر اینکه هر روز شما را آزار می‌دهد، به علت اینکه با مدیران سطح بالا ارتباط دارد، می‌تواند زندگی کاری شما را با از بین بردن اعتبار کاری‌تان، ویران کند. چنین مدیرانی انتقام بقیه‌ی افراد را از شما می‌گیرند و شما را برای هر اتفاقی سرزنش می‌کنند.

۶. شما از رفتن به محل‌کارتان وحشت دارید

احتمالا همه‌ی ما شنبه هر هفته به علت شروع روز کاری، کمی احساس خستگی می‌کنیم. اما اگر شما هر روز با رفتن به سرکار، دچار وحشت و ترس می‌شوید، احتمالا زمان ترک کارتان رسیده است. اگر شغلی دارید که باعث ترس و وحشت شما می‌شود، با تلقین به خودتان که احتمالا احساس ترس‌تان به علت هفته‌ی بدی است که گذرانده‌اید، خودتان را فریب ندهید.

۷. علاقه‌ی خود را نسبت شغل‌تان از دست داده‌اید

اگر شما در شرکتی کار می‌کنید که همکاران و مدیرتان را دوست دارید، اما از کارتان متنفر هستید، شغل‌تان ارزش تلاش کردن ندارد. علاقه برای موفقیت، یک ضرورت است. اگر شما هیچ علاقه‌ای به کارتان ندارید و حتی نسبت به آن بی‌تفاوت هستید، وقت آن رسیده است که دوباره زندگی کاری خود را ارزیابی کنید.

۸. سلامت شما در معرض خطر است

 

هیچ مقدار پولی، ارزش به خطر انداختن سلامتی شما را ندارد. استرس شغلی می‌تواند منجر به افسردگی، بی‌خوابی، سردرد، بیماری‌های حاد و بسیار خطرناک‌تر شود. اجازه ندهید چنین اتفاقی برای شما بیفتد.

۹. زندگی شخصی شما در معرض خطر قرار می‌گیرد

حتی اگر به علت ساعات زیاد کاری یا به علت استرس بسیار زیاد کاری دچار ناراحتی هستید، هنگامی که به خانه برمی‌گردید شغل شما نباید روی زندگی شخصی‌تان تأثیر داشته باشد. اگر شغل‌تان تأثیر منفی بر زندگی شخصی‌تان در محیط خانه گذاشته است باید آن را ترک کنید.

تمام موارد را بررسی کنید

اگر شما تصمیم جدی برای ترک شغل‌تان گرفته‌اید، این کار را هوشمندانه انجام بدهید. با برخورد خشمگینانه و ذکر تمامی معایب کارتان در هنگام استعفا، پل‌های پشت سرتان را خراب نکنید. چنین کاری علاوه بر اینکه هیچ سودی برای شما ندارد، می‌تواند در آینده برای شما ایجاد دردسر کند. به جای چنین کاری به سادگی توضیح بدهید که علت ترک کارتان، دنبال کردن یک فرصت جدید کاری است و علت استعفا را محترمانه بیان کنید.

برگرفته از: چطور دات کام

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *