برقراری ارتباطات بهترین راه پیدا کردن افرادی است که شاید هنوز دنبال کار نمی‌گردند، همچنین شبکه‌ی ارتباطی حرفه‌ای شما ممکن است گسترده‌تر از آن باشد که فکر می‌کنید. پری می‌گوید: «هم شما و هم شرکت‌تان، از قبل یک شبکه‌ی بزرگ ارتباطی از افرادی دارید که قطعا به موفقیت شما علاقه‌مند هستند.» این شبکه، وکلا، بانک‌داران، حسابداران، سرمایه‌گذاران خطرپذیر (VC) یا سایر سرمایه‌گذاران، تأمین‌کننده‌ها، مشتریان وفادار و انجمن‌های تجاری صنعت شما را شامل می‌شود.
او توصیه می‌کند که «اگر به دنبال یک استخدام عالی هستید، با همه‌ی موارد گفته شده در بالا و حتی بیش از آن، تماس بگیرید. هنگامی که از طریق مناسبی با آنها ارتباط برقرار کنید، معمولا خوشحال می‌شوند که کمک‌تان کنند. همچنین، آنها اغلب بر اساس شایستگی و فاکتورهای دیگر، می‌دانند که با چه کسانی تماس نگیرند.» از ارتباطات گسترده‌ی خود برای جمع‌آوری تمامی این اطلاعات ارزشمند استفاده کنید.

۶. آماده‌ی درخواست از گزینه‌های مناسب در زمان مناسب باشید

پری می‌گوید: «مؤسسات استعداد یابی به صورت تمام‌وقت با مستعدترین مدیران یک صنعت کار می کنند. ما می‌دانیم آنها چه کسانی هستند، کجا هستند و به چه چیزی علاقه دارند. در زمان مناسب برای هر دو طرف، ما کمک‌تان می‌کنیم که با آنها ارتباط برقرار کنید و استخدامشان کنید.»
اگر بخواهید خودتان مؤسسه‌ی استعداد یابی خودتان باشید، همین روش را امتحان کنید. یکی از افراد ارشدتان را برای شناسایی بهترین استعدادها در صنعت‌تان اختصاص دهید تا مراقب این باشد که بهترین کارکنان رقبایتان چه زمانی قصد ایجاد تغییر دارند، برای نمونه، موقعی که سهام‌ها واگذار می‌شوند، موقعی که محصولات جدید با تاخیر نسبت به سایر رقبا وارد بازار می‌شود، یا زمانی که تغییراتی در سطح مدیریت ارشد شرکت‌های رقیب اتفاق افتاده باشد، بهترین زمان برای شکار استعدادهای رقبا است. همچنین فروش قسمت اعظم سهام شرکت که اخیرا اتفاق افتاده یا به زودی انجام می‌شود، فرصتی درخشان برای جذب این نیروها است.»

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *