روراست باشید و مهارتهای خود را بنویسید و همواره در تلاش باشید مهارتهای خود را توسعه بدهید. ببینید محیط کاریتان به چه تواناییهایی نیاز دارد و تلاش کنید اولین نفر در کسب آن ویژگیها و تواناییها باشید. با کسب مهارتهای متفاوت حتی فکر پرسشی نظیر «چگونه در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم» هم به ذهنتان خطور نخواهد کرد. اریکا دوآن (Erica Dhawan)، مدیر عامل شرکت کاتنشال (cotential)، در نشست اخیر رهبری و مدیریت بانوان، به اهمیت هوش ارتباطی یعنی ترکیب افراد، شبکهها، قوانین و فرایندهای مختلف برای موفقیت بیشتر پرداخته است. پس برای اینکه بدانیم چگونه در محیط کار اعتماد به نفس داشته باشیم، باید مهارتهای مختلف ارتباط با افراد، آگاهی از قوانین و… را در خود توسعه بدهیم.
۴. محیط مناسب را خودتان خلق کنید
وقتی محیط کار دلخواه شما نیست و شایستگیهای شما به خوبی دیده نمیشود، سعی کنید با افرادی مشابه خودتان ارتباط برقرار کنید و با آنها تیم مخصوص به خودتان را بسازید. در محیطی که خلق میکنید، ویژگیها، مهارتها و صلاحیتهای شما بهتر نمود مییابد و سایرین نیز جذب شما خواهند شد. اما در محیطی که خلق میکنید، صداقت را از یاد نبرید، در این صورت افراد مشابه با سرعت به سمت تیم شما متمایل میشوند.
دیدگاهتان را بنویسید