با اعضای گروه دربارهی معنایِ مفهوم موردِبحث و برداشت هر یک از اعضاء از آن بحث کنید. عوامل و دیدگاههای گوناگون را نسبت به مفهوم، بررسی کنید تا به درک عمیقتری برسید. مثلا در بحث دربارهی «کیفیت خدمات» ممکن است عواملی مانند پاسخ بهموقع، جایگزینی فوری، گفتوگوی مؤدبانه و آهنگ صدا مورد بررسی قرار بگیرند.
اعضاء را به کاوشِ عوامل با جزئیات بیشتر، تشویق کنید، جزئیات (مانند آهنگ صدا) عمق بحث را بیشتر میکنند. هرچه اعضاء بیشتر با جزئیات درگیر شوند، درک آنها از مفهوم بهتر خواهد بود.
جزئیات بهویژه در بحث دربارهی ایدههای مربوط به برخی از نقشها و رفتارهای خاص اعضای تیم، اهمیت بیشتری دارد.
دیدگاهتان را بنویسید