امروزه رؤسای شرکت‌ها با چالش‌های جدی دنیا‌گیری کرونا مانند تعطیلی کسب‌وکار‌ها، اختلال در زنجیرهٔ تأمین کالا‌ و نگرانی‌هایی درباره سلامتی کارکنان روبه‌رو هستند. این بیماری‌ همه‌گیر باعث بروز مشکلاتی شده است که قبلا سابقه نداشته‌اند.

در چنین شرایطی، اغلب رهبران و مدیران کسب‌وکارها بر نیازهای فوری مانند پشتیبانی از کارکنان، مشتریان و شرکای تجاری، رفع اختلال در زنجیرهٔ تأمین کالا و خدمات،‌ تثبیت درآمدها و همگام‌سازی کسب و کار خود با شرایط جدید تمرکز کرده‌اند.

حرکت به‌سوی کسب‌وکارهای چابک و انعطاف‌پذیر

یکی از مسائلی که اغلب کسب‌وکار‌ها با آن دست‌به‌گریبان هستند، چگونگی بازگشایی دوباره است. این بازگشایی نیازمند بازنگری در برنامه‌های پیشین و نوآوری است. اغلب شرکت‌ها آرزو می‌کردند که ای‌کاش زودتر روی مواردی مانند فضای مجازی، داده‌محوری، تنظیم خودکار و چابک‌سازی روندهای شرکت سرمایه گذاری می‌کردند. بااین‌حال هنوز هم فرصت هست و می‌توان از شرایط و نیاز‌های جدید برای ایجاد تغییر و تحول در کسب‌وکار استفاده کرد.

درعین‌حال، رهبران سازمان و تصمیم‌گیرندگان کلی‌نگر، نگاه خود را به‌سرعت متوجه آینده می‌کنند: آینده‌ای پیش‌بینی‌ناپذیر با رشد اقتصادی کند و رقبای جدید. چالش‌های دههٔ پیش رو فقط به دنیا‌گیری کرونا محدود نمی‌شود. تحولات فرهنگی و اجتماعی همراه با تغییرات پرشتاب حوزهٔ فناوری، نیاز به به‌روزرسانی و هماهنگ‌سازی ارزش‌ها و اهداف سازمان با این مسائل را دوچندان می‌کند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *