نگارنده در این كتاب سعی نموده چشماندازی كلی از دیدگاه مدیریت جدید و مشكلاتی كه در این رهگذر مدیریت با آن مواجه است ترسیم نماید و راهكارهایی را به منظور حل مشكلات عرضه نماید. موضوعات كتاب عبارتاند از: بهرهوری در سازمان، مدیریت از منابع انسانی و با انگیزه كردن آنها، انواع مدیران و نقش آنان در سازمانها، اثرات فشارهای عصبی و استرس بر سازمان، نقش مشاركت كاركنان در سازمانها، مدیران و شناسایی مشكلات و راههای غلبه بر آنان، ارزشها و تاثیر آن در مدیریت سازمان، تاثیر عملكرد مدیران در سازمان، مدیریت ـ خودسازی و بازسازی و نقش آن در سازمان، مدیران و ناملایمات و تحول در سازمان. برای نشان دادن مدیر موفق در كتاب تصریح شده است: “یك مدیر موفق وقتی میتواند در سازمان مفید باشد كه تمام فاكتورهای یك مدیر خوب و ایدههای عالی آن را داشته باشد كه این ایدهها مشاركت كارمندان در كارهای خود است كه این خود باعث انگیزهی مضاعف در وجود آنان به منظور انجام دادن امور محوله میشود و ایجاد بشر در سازمان درجهت ایجاد خلاقیت در كاركنان، و اصل مهم كه در شروع كار مدیر باید مد نظر باشد انسانگرا باشد كه با رعایت این مهم خیلی از مشكلات پیش روی مدیر حل خواهد شد و مابقی با استفاده از نیروهای دلسوز و شاغل در سازمان و به كمك ابزار و تكنولوژی، مدیر در سازمان حل و جهت رسیدن به اهداف سازمان استفاده خواهد شد.
منبع : http://vista.ir/
دیدگاهتان را بنویسید