برقراری ارتباط یک مهارت ارزشمند است، ولی اغلبِ ما به این موضوع توجه زیادی نداریم. خواه این ارتباط مربوط به ارسال چند ایمیل اضافه باشد، خواه کمک به مدیرتان برای برنامه‌ریزی‌های کاری، درنهایت ارتباطات قطعا به پیشرفت کاری و کنترل استرس‌ شغلی شما کمک خواهند کرد.

 

 

۲۶. از فرصت‌هایی که در اختیار دارید، استفاده کنید

اگر به خاطر داشته باشید، در دوران مدرسه همیشه وقتی به گردش‌های علمی می‌رفتیم، آموختن مطالب درسی برای‌مان جذاب‌تر می‌شد. پس اگر می‌توانید، گاهی از محل همیشگی کار خود خارج شوید یا جلسات کاری را در محیط‌های متفاوت‌تری برگزار کنید. این کار می‌تواند برای تجدید روحیه، بالا رفتن راندمان کاری و لذت بردن از کار مفید باشد. حتی می‌توانید دفتر کار خود را ترک کنید و زمان‌هایی را با همکاران و دیگر افرادی که در زمینه‌ی کاری شما فعالیت دارند، بگذرانید یا در کنفرانس‌های مرتبط با شغل‌تان شرکت کنید. این کار باعث می‌شود از روش‌های کاری آنها ایده هم بگیرید.

۲۷. درباره‌‌ی ایجاد یک برنامه‌ی کاری منعطف‌تر، با رئیس‌تان صحبت کنید

آیا هر روز صبح زود سرِکار می‌روید و دو ساعت تمام بیکار پشت میزتان می‌نشینید تا فعالیت‌های عادی روزانه آغاز شوند؟ با رئیس خود صحبت کنید و با او درباره‌ی داشتن یک برنامه‌ریزی کاری متفاوت و مفیدتر مذاکره کنید. مطمئن باشید هر کارفرمایی دوست دارد کارمندش به‌جای بیکار بودن، در انجام برخی کارها پیش‌قدم شود. می‌توانید به او پیشنهاد کنید که یک روز در هفته کارها را از منزل پیگیری کنید یا صبح‌ها دو ساعت دیرتر سرِکار بیایید و بعدازظهرها دیرتر به خانه بروید. کار کردن در ساعات اوج کاری، نه‌تنها شما را کارمندی فعال نشان می‌دهد بلکه به شما کمک می‌کند شاد بودن در محیط کار را هم تجربه کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *