این شاخصها نیز هر کدام براساس متغیرهاي قابل اندازه گیري (که در یک مقیاس 5 عاملی
پاسخگویان پرسشنامه ها را تکمیل کردهاند)، آزمون شده است.

– لیکرت (از
الف- یادگیري: براي سنجش این متغیر از شاخصهایی که بهوسیله کالانان( 1989 م.) ارائه
شد، استفاده شده است. این تحقیق شامل معیارهایی است که براي سنجش درك یک شخص
در مورد علاقهها، تواناییها، ارزشها و قابلیتهاي آن طراحی شده است.
ب- هدفگذاري: در شناسایی مؤلفه هاي این متغیر از مبانی نظري گرینهاوس و
کالانان( 1996 م.) و اسکور و هال( 1996 م.) استفاده شده است که عبارتند از:

شناخت اولویتهادر برنامه ریزي، تطابق بین الزامات شغلی و غیر شغلی، تعیین اهداف واقعی
ج- راهبردهاي مسیر شغلی: این راهبردها با شاخصهایی که گلد و پنلی کرده بودند، سنجش شد که ارائه فرصتهاي مسیر شغلی، شبکه سازي، سازگاري با عقاید دیگران از جمله این موارد میباشند.
د- تصمیم گیري مسیر شغلی: این تصمیم گیري براساس عواملی که هیکس و لاندن  ارائه کرده ا ند. به منظور سنجش عوامل، سؤالات در قالب مقیاس 5 عاملی لیکرت از 1 تا 5طراحی شده اند.. .

کلمات کليدي : ،

نسرين رضاجو

مديرداخلي و معاون اجرايي مدرسه غيردولتي فردوسي. سابقه ٨سال فعاليت كاري

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *