پنج سال دیگر جلو برویم. شما سخت کار کرده‌اید (و خوش‌شانس بوده‌اید). همچنین، شرکت‌تان به شکل فوق‌العاده‌ای خوب پیش رفته است و در بیش از پانصد دانشگاه خدمات دارید. شما با ترکیبی از سرمایه‌های سرمایه‌گذاران خطرپذیر و سرمایه‌هایی که به شکل درونی به دست آمدند (عوایدی که دوباره سرمایه‌گذاری شده‌اند) در رشد مداوم و قدرتمند خود سرمایه‌گذاری کردید.

تا اینجا، شما به‌عنوان یک شرکت خصوصی با سهامی محدود کار کرده‌اید (شما و شرکایتان تنها سهامداران هستید). اما چون انتظار دارید کسب‌وکارتان حتی بیشتر رونق بیابد و بزرگ‌تر شود، به امکان فروش سهام برای اولین بار به عموم مردم فکر می‌کنید. فراموش نکنید برای این کار باید گزارش‌های دقیقی از وضعیت مالی و مالیاتی شرکت ارائه دهید. از آنجایی که پیچیدگی‌های قانونی این فرآیند زیاد است می‌توانید از مؤسسات ارائه‌دهنده‌ی خدمات مالیاتی نیر کمک بگیرید.

با سهامی عام کردن شرکت، سیل عظیمی از پول نقد به‌دست می‌آورید که نه از قرض کردن بلکه از فروش سهام است، بهره‌ای ندارد و نیازی به بازپرداختش نیست. مجددا اشکالاتی وجود دارد. اولا از همه،‌ سهامی عام کردن شرکت خیلی هزینه‌بر و زمان‌بر است. دوما، از اینجا به بعد، نتایج مالی شما اطلاعاتی عمومی خواهد بود. و بالاخره، شما مسئول ذی‌نفعانی می‌شوید که می‌خواهند نتایج عملکرد کوتاه‌مدتی را ببینید که قیمت سهام را بالا می‌برد.

بعد از ارزیابی نقاط مثبت و منفی، تصمیم می‌گیرید در همین راه پیش بروید. از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی مشاوره مالی کمک بگیرید تا برای تشخیص بهترین زمان برای عرضه‌ی اولیه سهام و روال قانونی آن راهنمایی‌تان کنند.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *