دانشجویان تغییرات سازمانی، حوزههای تغییرات را تعیین میکنند تا بتوانند آنها را تحلیل کنند. مثلا «دانیل ویشنوسکی» (Daniel Wischnevsky) و «فریبرز دامان» (Fariborz Daman) در مجلهی مسائل مدیریتی به حوزههای استراتژی، ساختار و قدرت سازمانی اشاره کردهاند. افراد دیگر، فناوری یا جمعیت سازمانی (مردم) را هم به این حوزهها اضافه کردهاند.
البته همهی این حوزهها بههم مربوط هستند و وقتی شرکتها یک حوزه را تغییر میدهند باید تغییرات را در تمام حوزههای دیگر نیز اعمال کنند.
اولین حوزه – یعنی تغییرات استراتژیک – ممکن است در ابعاد وسیع اتفاق بیفتد، مثلا وقتی شرکت منابع خود را تغییر میدهد تا وارد خط تجاری جدیدی شود یا ابعاد این تغییرات کوچکتر باشند، مثلا وقتی شرکت تولید را بهبود میبخشد تا هزینهها را کاهش دهد.


دیدگاهتان را بنویسید