برای کار با لینکدین برخی اصطلاحات کاربردی را به شما معرفی می‌کنیم.
۱. ارتباطات (Connections)

ارتباطات شما شامل اعضایی هستند که آنها را شخصا می‌شناسید. شما می‌توانید از هر عضوی درخواست ارتباط کنید.
۲. ارتباطات درجه‌ی دوم

ارتباطاتِ اعضایی است که شما با آنها ارتباطات دارید. مثلا شما دوست آرمین هستید که با رئیسش ارتباط دارد، رئیس آرمین برای شما یک ارتباط درجه‌ی دوم محسوب می‌شود.
۳. ارتباطات درجه‌ی سوم

همه‌ی ارتباطات مربوط به ارتباطات درجه‌ی دوم شما، درجه‌ی سوم محسوب می‌شوند. بنابراین ارتباطات رئیس آرمین، ارتباطات درجه‌ی سوم شما هستند.
۴. پروفایل (Profile)

صفحه‌ی شخصی شما در لینکدین است. اگر حالت خصوصی (private) را فعال نکرده باشید، پروفایل شما برای همه‌ی اعضای لینکدین قابل دیدن است. در پروفایل می‌توانید اطلاعاتی مانند تحصیلات، سوابق شغلی و حرفه‌ای، فعالیت‌های جاری و پیشین، گروه‌ها و پیوندها و … را ارائه کنید. اگر پروفایل‌تان را در وضعیت «عمومی» (public) قرار بدهید، حتی کسانی که عضو لینکدین نیستند هم امکان مشاهده‌ی صفحه‌تان را خواهند داشت.
۵. توصیه‌ها (Recommendations)

اعضایی که با آنها در ارتباط هستید (یعنی همان ارتباطات که در بالا تعریف کردیم) می‌توانند برای شما در پروفایل‌تان توصیه‌نامه بنویسند که مدرک و سند خوبی برای مهارت‌های حرفه‌ای و کاری‌تان به شمار می‌روند.
۶. معرفی (Introduction)

زمانی به کار می‌رود که طرف سومی، دو عضو را که با یکدیگر ارتباط ندارند، به هم معرفی می‌کند. مثلا می‌توانید یکی از مشتریان‌تان را به یکی از همکاران‌تان، که در حال حاضر در لینکدین با هم ارتباط ندارند، معرفی کنید. معرفی روشی ساده برای متصل کردن افراد به یکدیگر است.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *