این پنج مرحله به شما کمک می‌کنند که بدون توجه به اینکه چه نوع خبر بدی را می‌خواهید برسانید، بتوانید آن را با صداقت، دلسوزی و متانت منتقل کنید. خبر بد برای همه‌ی کسانی که در مکالمه حضور دارند استرس‌آور است. برای مدیریتِ این استرس، باید خودتان را از پیش آماده کنید. به خودتان زمان بدهید تا ذهن‌تان را آرام کرده، تمرکز کنید و به چیزی که می‌خواهید بگویید فکر کنید. اگر این کار را انجام دهید، احتمال اینکه در طول مکالمه درگیر احساسات شوید کمتر است. با صحبت کردن به روشی آرام و شفاف، نشان می‌دهید که یک فرد آماده و حرفه‌ای هستید و در نتیجه احتمال اینکه موقعیت را از آنچه هست بدتر کنید، کمتر است. سعی کنید که با افراد دیگر همدردی کنید و این کار را قبل از ملاقات تمرین کنید. خودتان را جای آنها بگذارید و تصور کنید اگر به جای آنها بودید چه واکنشی نشان می‌دادید. با شنیدن این خبر، آنها چه چیزی را از دست خواهند داد؟ چه احساسی خواهند داشت؟ درک شما از دیدگاه آنها در خبر‌رسانی بسیار مفید خواهد بود. برای کند‌و‌کاو در نتایج احتمالی و آماده شدن برای پاسخ دادن به سؤالات سخت، از تکنیک نقش بازی کردن برای تمرینِ رساندن خبر کمک بگیرید.

تکنیک‌های مدیریت استرس، مانند کشیدن نفس عمیق را که می‌توانند در آرام کردن جسم و ذهن‌تان بسیار مفید باشند، به کار بگیرید. به خاطر داشته باشید، هر‌ چقدر در موقع رساندن خبر بد، آماده‌تر و حرفه‌ای‌تر باشید، احتمال اینکه فرد مقابل آرام‌تر باقی بماند بیشتر است.

 

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *