ازآنجاکه این افراد واکنش‌های احساسی خود را بسیار شدید بروز می‌دهند، ممکن است به آنها سلطان احساسات نیز گفته شود. چنین افرادی ممکن است ویژگی‌های مربوط به اختلال شخصیت نمایشی را داشته باشند حتی اگر به این اختلال مبتلا نباشند. این نوع شخصیت مواردی چون «الگو‌های عاطفی اغراق‌شده، تلاش برای جلب توجه، نیاز به هیجان، رفتارهای اغراق‌شده هنگام صحبت‌کردن و بزرگ‌نمایی درباره‌ی روابط سطحی با این هدف که این روابط را برای تأمین نیازهای عاطفی‌اش حفظ کند» از خود نشان می‌دهد.

در بسیاری از موارد به‌راحتی متوجه می‌شوید که در محیط کار گرفتار این نوع شخصیت شده‌اید، چراکه این شخصیت وقتی حالش خوب باشد فردی بامزه‌، سرگرم‌کننده و پرانرژی است، اما زمانی که احساس کند نیازهایش برآورده نشده است از کوره در می‌رود و با عصبانیت صحبت و رفتار می‌کند. ممکن است برای انجام کارها نتوانید به این افراد اعتماد کنید چراکه آنها به‌جای توجه به واقعیت‌ها و داده‌ها براساس احساسات‌شان تصمیم می‌گیرند.

 

 

ارتباط با فرد عصبی

  • پیش از اینکه هرگونه انتقادی را متوجه آنها کنید، به‌خاطر ارزشی که به محیط کار اضافه کرده‌اند از آنها قدردانی کنید؛
  • اگر تغییر خلق فرد عصبی روی شما اثر می‌گذارد، به او بگویید که رفتارش برای شما مشکل‌آفرین شده است؛
  • هنگامی که از کوره درمی‌رود شما آرامش خود را حفظ کنید و در صورت امکان تلاش کنید او را آرام کنید؛
  • توجه داشته باشید که شما احتمالا نمی‌توانید رفتارهای این افراد را تغییر بدهید، پس زمانی که در شرایط دشوار مواجهه با احساسات شدید این افراد قرار می‌گیرید تلاش کنید منافع خودتان را حفظ کنید.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *