احراز هویت مشتری (KYC) به‌معنای تطبیق‌دادن هویت واقعی فرد است. KYC کوتاه‌شده عبارت «مشتری خودتان را بشناسید (Knowing Your Customer)» است. در هریک از صرافی‌ها یا پلتفرم‌های بزرگ، برای خریدوفروش ارزهای دیجیتال، باید احراز هویت کنید. در برخی از پلتفرم‌ها مانند ای‌تورو (eToro) و کوین‌بیس (Coinbase)، احراز هویت مشتری بخشی لاینفک از روند ورود مشتریان جدید است.

بررسی پیشینه هویت مشتریان به نهادهای نظارتی کمک می‌کند منابع تأمین مالی تروریست و اقدامات مربوط به پولشویی را شناسایی کنند. هنوز مقررات مالی مشخصی درباره ارزهای دیجیتال وجود ندارد. به همین دلیل، دولت‌ها در تلاش‌اند تراکنش‌های بلاک‌چینی را به شهروندان مرتبط کنند تا مشخص باشد تراکنش را چه‌کسی انجام می‌دهد.

۱۲. استخراج

استخراج یا ماینینگ به فرایند اعتبارسنجی و تأیید تراکنش‌های جدید در بلاک‌چین گفته می‌شود. گفتیم که هر بلاک دسته‌ای از تراکنش‌ها را در خود جای داده است. پس از اینکه یک بلاک جدید تکمیل شد، باید به بلاک‌چین اضافه شود. برای این کار، ماینرها که توان محاسباتی رایانه‌شان را در اختیار شبکه قرار داده‌اند باهم رقابت می‌کنند و هر ماینر سعی می‌کند زودتر از سایرین مسئله ریاضی پیچیده‌ای را که برای اضافه‌کردن بلاک به بلاک چین لازم است حل کند. هر کسی که زودتر موفق به انجام این کار شد، پاداش را به دست می‌آورد. این پاداش شامل بخشی از کارمزد تراکنش‌ها و بخشی از کوین‌های جدید است.

برگرفته از : سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *