برای اینکه پول خود را در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید، به یک کارگزار بورس نیاز دارید تا سهام را برای شما خرید و فروش کند. هرچند بعضی سهام را می‌توانید مستقیما از خود شرکت‌های صاحب سهام خریداری کنید، ولی خرید و فروش اکثر سهام شرکت‌ها فقط از طریق کارگزار بورس یا شرکت‌های کارگزاری بورس امکان‌پذیر است.

بیشتر مردم فکر می‌کنند درست مانند بازار بورس نیویورک (NYSE)، کارگزاران بورس کسانی هستند که در بازار بورس با عجله این طرف و آن طرف می‌دوند، ولی در واقع کارگزاران ممکن است شرکت‌های کارگزاری مانند چارلز شواب (Charls Schwab) یا مریل لینچ (Merrill Lynch) باشند یا افرادی که برای این شرکت‌های کارگزاری کار می‌کنند. این نوشته را بخوانید تا ببینید کارگزار بورس کیست و چه وظایفی دارد.

نکته: شرکت کارگزاری یک شرکت رسمی است که دلالی خرید و فروش سهام،‌ یا کارهای اقتصادی دیگری را برای خریدار و فروشنده انجام می‌دهد.

کارگزار بورس اساسا به عنوان فروشنده‌ کار خرید و فروش اوراق بهادار را انجام می‌دهد. در اصطلاحات اقتصادی، اوراق بهادار، اسناد سرمایه‌گذاری مالی یا قراردادی هستند که سهام بخش کوچکی از آن است.

در کل، دو نوع کارگزار وجود دارد که می‌توانید برای خرید‌و‌فروش سهام از آنها کمک بگیرید: کارگزار ارائه دهنده‌ی خدمات کامل و کارگزار تخفیفی. اکنون به بررسی هریک از این موارد می‌پردازیم.

کارگزار ارائه دهنده‌ی خدمات کامل، که به آنها کارگزاران مشاور هم می‌گویند، گران‌ترین نوع کارگزاران هستند. زیرا این افراد علاوه بر خرید و فروش سهام، می‌توانند به شما در مورد سرمایه‌گذاری هم مشاوره بدهند (این کار خدمات مشاوره برای تجارت نامیده می‌شود).

این برای افرادی مناسب است که تمایل دارند هنگام تحقیق اطلاعات بیشتری در دست داشته باشند یا افرادی که در بازار بورس بی‌تجربه هستند و می‌خواهند در تجارت خود از افراد حرفه‌ای بهره‌مند باشند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *