آن دسته از متقاضیانی که از سوی فرمانداری کبک تأییدیهٔ اولیهٔ مهاجرت به کانادا را دریافت می‌کنند، ملزم به پرداخت وجهی هستند که برای مدت پنج سال در اختیار سازمان سرمایه گذاری کبک خواهد بود و پس از پایان این بازهٔ پنج‌ساله، وجه پرداختیِ سرمایه گذار، بدون آنکه سودی به آن تعلق گرفته باشد، به او بازگردانده خواهد شد. بازهٔ زمانی به‌محض صدور تأییدیه و پیش از آنکه سرمایه گذار وارد خاک کانادا شود، شروع می‌شود. فرمانداری کبک از این وجه دریافتی به‌منظور تأمین هزینه‌ها و پیشبرد فعالیت‌های مرتبط با کسب‌وکارها و برنامه‌های اجتماعی مختلف این استان استفاده می‌کند.

برنامه سرمایه گذاری کبک این امکان را برای متقاضیان مهاجرت به کانادا فراهم کرده است که در ازای ارائهٔ مدرک یا سندی که بتوان از آن به‌عنوان ضمانت استفاده کرد، مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کبک را از بانک‌ها یا شرکت‌های کارگزاری این استان دریافت کنند.

برای دریافت وامی به ارزش ۱٫۲ میلیون دلار از بانک، متقاضی باید مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت در اختیار بانک قرار بدهد و پس از آن قادر خواهد بود وام دریافتی را به حساب سازمان سرمایه گذاری کبک واریز کند. این پیش‌پرداخت پس از پایان بازهٔ زمانی پنج‌ساله به متقاضی برگردانده نخواهد شد، چراکه بانک دستمزد و سود خود را از آن کم می‌کند و به‌علاوه، مأمور ادارهٔ مهاجرت حق کمیسیون خود را از همین پیش‌پرداخت کم می‌کند. هزینهٔ خالص برای سرمایه گذار همان پیش‌پرداختی خواهد بود که در ابتدای امر در اختیار بانک می‌گذارد.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *