نوع دیگری از تلاش برای کاهش ریسک، ادغام با شرکت‌های خارجی یعنی شرکت‌هایی از کشورهای دیگر است. این کار ریسک مبادله‌ی خارجی و خطرات ناشی از بحران‌های اقتصادی محلی را کاهش می‌دهد. مثلا شرکت فیات یک شرکت چندملیتی ایتالیایی است که با شرکت کرایسلر (Chrysler) ادغام شد. این ادغام، شرکت جدید را وارد بازار رقابتی آمریکا کرد و ریسک مبادله‌ی ارزی را کاهش داد.

بهبود موقعیت اقتصادی

بهبود شرایط اقتصادی یکی دیگر از دلایل و مشوق‌ شرکت‌ها برای ادغام و تملک است. شرکت‌های بزرگ‌تر، به منابع اقتصادی در بازارهای سرمایه دسترسی بهتری دارند و نسبت به کسب‌وکارهای کوچک‌تر در این زمینه تواناترند. توسعه‌ای که در نتیجه‌ی ادغام حاصل می‌شود، به شرکت‌های کوچکی که حالا به یک شرکت بزرگ تبدیل شده‌اند، امکان می‌دهد که به منابع وام و سرمایه‌گذاری که پیش از این خارج از توانایی آنها بوده است، دست پیدا کنند.

از سال ۲۰۱۴، بعد از ادغام موفقیت‌آمیز فیات و کرایسلر، این شرکت به دنبال این است که با یکی دیگر از غول‌های صنعت خودرو ادغام شود تا سهم بیشتری از بازار و به دنبال آن سرمایه‌ی بیشتری را در اختیار بگیرد.

علاوه بر این اگر شرکتی با مشکلات اقتصادی درگیر باشد، می‌تواند در چنین شرایطی به شرکت دیگری متوسل شود و از این طریق مشکلات اقتصادی‌اش را حل کند. در غیر این‌صورت مجبور است کسب‌وکار را رها یا اعلام ورشکستگی کند.

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *