چیزی که باعث تعجب مردم می‌شود این است که اقتصاددانان معتقدند وجود مقداری تورم امری مثبت محسوب می‌شود. نرخ تورم سالم چیزی در حدود ۳-۲٪ در سال است. هدف تورم (که به وسیله‌ی شاخص قیمت مصرف کننده یا CPI اندازه‌گیری می‌شود) این است که اقتصاد پایه‌ (که به وسیله‌ی تولید ناخالص داخلی یا GDP اندازه‌گیری می‌شود) سالانه کمی رشد داشته باشد.

مقدار سالم تورم امری مثبت قلمداد می‌شود. زیرا منجر به افزایش دستمزدها و تولید سودآور و شناور شدن سرمایه در اقتصادی رو به رشد می‌شود. تا زمانی که همه چیز به طور هماهنگ تغییر کنند، تورم زیان‌آور نخواهد بود.

فایده‌ی دیگر مقادیر کم تورم تشویق به مصرف کردن است. برای مثال اگر شما قصد خرید کالای خاصی را دارید و می‌دانید قیمت آن در طول سال ۳-۲٪ افزایش می‌یابد، شما تشویق می‌شوید که آن را همین الان بخرید. بنابراین تورم می‌تواند ما را به مصرف تشویق کند که نتیجه‌ی آن تهییج اقتصاد و ایجاد شغل‌های بیشتر است.

سخن آخر

خواه ناخواه تورم وجود دارد. بی توجهی به تاثیرات آن می‌تواند پس‌انداز آینده‌تان را با مشکل رو‌به‌رو کند، یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که سرمایه‌گذاران انجام می‌دهند، درک تاثیرات و عوامل تورم قدم اولی است. باید بر مبنای آن تصمیمات بلند مدت خود را اتخاذ کنید تا ریسک احتمالی را به حداقل برسانید. قدم بعدی عمل است. به نکاتی که در بالا گفته شد فکر کنید تا اثرات منفی تورم بر روی آینده‌تان به حداقل برسد.

برگرفته از: سایت چطور دات کام

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *