نکتهٔ دیگری که به‌هنگام بررسی نیاز شرکت به حسابرسی مالی باید مدنظر داشته باشید، بزرگ یا کوچک بودن کسب‌وکار و میزان گستردگی فعالیت‌ها است. به‌فرض، در شرکتی کوچک با درآمد محدود سالیانه و نهایتا ۵ تا ۱۰ خدمه، که بدهی، قصد واگذاری یا انحلال شرکت و قصد گسترش فعالیت‌ها طی آینده‌ای نزدیک را ندارد، نیازی به حسابرسی نخواهد بود.

اما در همین شرکت کوچک هم، اگر سرمایه‌گذارانی برای حمایت از کسب‌وکار آن پیدا شوند و میزان مشخصی بدهی هم وجود داشته باشد، آن وقت حسابرسی شرکت و استفاده از خدمات حسابرس مالی ارزشش را خواهد داشت. مورد دیگری که شرکت‌های کوچک را نیازمند حسابرسی می‌کند مربوط به زمانی است که قصد داشته باشند در آینده‌ای نزدیک کسب‌وکارشان را از بخش خصوصی خارج کنند.

البته رایج‌ترین مورد حسابرسی شرکت مربوط به شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ‌تر می‌شود: آنهایی که درآمد سالیانهٔ قابل‌توجه و بدهی دارند. اینکه در آینده قصد واگذاری داشته باشند یا خیر، ملاک نیست. چنین کسب‌وکارهایی معمولا بین۲۰ تا ۲۰۰ نفر خدمه دارند و پیشرفت و گسترده‌تر کردن فعالیت‌ها ازجمله اهداف اصلی‌شان است. استفاده از خدمات حسابرس مالی واجدشرایط برای چنین شرکت‌هایی مهم و ضروری است.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *