در نگاه اول شاید این کار غیرمنطقی به نظر برسد. چطور مشتریان می‌توانند سرمایه‌ی لازم برای کسب‌وکار شما را فراهم کنند، درحالی‌که اصلا هیچ کسب‌وکار و هیچ مشتری‌ای وجود ندارد؟!

نکته‌ی کلیدی و رمز این کار این است که از طرح کسب‌وکار، قدرت و جذابیت خود استفاده کنید و حتی قبل از اینکه کسب‌وکارتان را رسما راه بیندازید، مردم را متقاعد کنید که مشتری شما شوند. برای اینکه این موضوع بهتر برای‌تان جا بیفتد، مثالی می‌زنیم. مثلا فرض کنید می‌خواهید شرکتی راه بیندازید که کامپیوترهای سفارشی مخصوص بازی‌های ویدئویی می‌سازد. شما یک نمونه‌ی اولیه از این کامپیوتر را آماده می‌کنید، آن را به یکی از همایش‌های مرتبط با بازی‌های ویدئویی می‌برید و در آنجا تعداد زیادی از خرده‌فروش‌های کامپیوتر، به شما سفارش ساخت هزار واحد کامپوتر می‌دهند.

شما هزینه‌ی لازم برای ساخت این سفارش را ندارید، نتوانسته‌اید از بانک وام بگیرید و دوستان و خانواده هم به شما کمک مالی نکرده‌اند. در این شرایط می‌توانید با خرده‌فروش‌ها قراردادی امضا کنید که به محض دریافت سفارش، هزینه‌ی آن را پرداخت کنند. با ارائه‌ی این قرارداد به تأمین‌کنندگان، می‌توانید آنها را متقاعد کنید که به شما اعتبار تجاری (Trade Credit) بدهند تا زمانی که هزینه‌ی سفارش‌ها از سفارش‌دهنده دریافت شود.

 

کلمات کليدي :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *