اصطلاح مزیت رقابتی یا Competitive Advantage در استراتژی، با نام مایکل پورترگره خورده است.

استراتژی رقابتی و مزیت رقابتی دو اصطلاحی هستند که در عنوان بسیاری از کتابها و مقاله‌های پورتر مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

مایکل پورتر، نمونه‌های متعددی از سابقه ارائه مشاوره به مقام‌های دولتی در زمینه توسعه صنعتیو تثبیت فضای رقابتی در کارنامه‌ی خود دارد.

با مطالعه‌ی کتاب مزیت رقابتی ملل می‌توان حس کرد که احتمالاً انگیزه‌ی نوشتن این کتاب بر پایه‌ی آن تجربه‌ها شکل گرفته است.

پورتر، استاد استراتژی دانشگاه هاروارد، در کتاب مزیت رقابتی ملل با بررسی هشت اقتصاد برتر دنیا، می‌کوشد ریشه های رشد و موفقیت آنها را کشف کند و بر این اساس، به دولت‌ها توصیه‌هایی در زمینه شیوه موفقیت بیشتر در رقابت های اقتصادی ارائه کند.

مصطفی کرمانی

مهندس شیمی صنایع نفت و گاز - MBA دانشگاه شهید بهشتی - مدیر پروژه ، برنامه ریز و کنترل پروژه شرکت دوام انرژی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *